Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po letech jsem se dozvěděla, že po mě bývalá univerzita vymáhá nezaplacené poplatky. Neměla jsem o nich ponětí, byly mi doručovány na mou první přechodnou adresu v el.systému, bez ohledu na to, že konkrétní fakulta mé aktualizované informace měla (poplatky ovšem vyřizuje rektorát). Dopisů odešlo několik, pošťačka ty, které měly být po uplynutí úložní doby vhozeny do schránky, tak učinila, v letech 2012,2013, 2015, i když jsem na místě od roku 2007 nebydlela a nikde nebylo mé jméno uvedeno, jeden dopis, který se vracel byl označen důvodem "nevyzvednuto", místo, aby bylo zdůrazněno, že na adrese nikde není mé jméno. Tím pádem to měla škola za doručené a mně bylo upřeno se proti poplatkům, resp. jejich výši odvolat, běžně jej totiž v případech jako je ten můj, na žádost sníží...způsobila mi tak škodu, že možná budu muset zaplatit o 40 tisíc více než bych musela. Vždy je uvedená stejná doručovatelka, budu na ni podávat stížnost, zatím se snažím vyřešit věc s univerzitou s důvodem neúčinného doručení. Ovšem pokud neuspěji, netuším, jestli mám možnost domoci se odpovědnosti za škodu na české poště.
doporučené zásilky
potrestání doručovatelky, náprava, aby se tohle nestávalo dále jiným, případně doporučení, jak postupovat v případě žádosti o náhradu škody
|
Tweet |
Pokud by škoda spotřebiteli vznikla jako přímý důsledek porušení povinnosti pošty, bude pošta odpovědna za škodu takto vzniklou. Provozovatel poštovních služeb odpovídá za škodu vzniklou při poskytování poštovních služeb v rozsahu stanoveném zákonem o poštovních službách a poštovními podmínkami.
Poštovní zásilku, jejíž přijetí příjemce nepotvrzuje a jejímž adresátem je fyzická osoba, podnik vloží v místě určeném v poštovní adrese do domovní schránky adresáta. Za domovní schránku adresáta se považuje
a) schránka, která je označena jménem a příjmením adresáta;
b) není-li v místě schránka podle písmene a), schránka, která je označena příjmením shodným s příjmením adresáta;
c) není-li v místě ani schránka podle písmene b), schránka, u níž lze s ohledem na okolnosti
předpokládat, že ji zřídil adresát.
Poštovní zásilku, jejíž převzetí adresát potvrzuje a jejímž adresátem je fyzická osoba, podnik vydá v místě určeném v poštovní adrese
a) fyzické osobě, která způsobem podle čl. 23 odst. 1 prokáže, že je adresátem, a která převzetí poštovní zásilky potvrdí svým podpisem, nebo
b) fyzické osobě, která se zdržuje v bytě, kanceláři, provozovně nebo jiné uzavřené prostoře označené jménem a příjmením adresáta nebo příjmením shodným s příjmením adresáta a která převzetí poštovní zásilky potvrdí svým podpisem.
Nebyl-li pokus o dodání poštovní zásilky s poštovní adresou některým ze způsobů uvedených v poštovních podmínkách úspěšný, nebo nebyl-li takový pokus z rozhodnutí podniku učiněn, podnik poštovní zásilku uloží. Adresátovi některým ze způsobů uvedených v prvním odstavci (vložení do poštovní schránky dle písm. a), b) a c) předá písemnou výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty. Nelze-li výzvu podle předchozí věty adresátovi tímto způsobem předat, přičemž odesílatel použil zvláštní obálku podle čl. 17 odst. 4 (dodejka), jejíž součástí je vlastní výzva, podnik vlastní výzvu zanechá v místě dodání.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Z tohoto důvodu je nutné se stížností obrátit přímo na Českou poštu.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.
Podala jsem stížnost přímo přes Českou poštu a byl předán k vyřízení.