Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
dne 30.4.2024 jsem zakoupila online mimo provozovnu auto Škoda Fabia v částce 62.499,-Kč. Auto bylo dovezeno zaměstnancem AAA Auto do místa bydliště, kde se podepsala Kupní smlouva a zaplatila v hotovosti výše uvedená částka. (příjmový pokladní doklad ***. Poprvé jsem autem jela 1.5.2024 a naposledy dne 6.5.2024.Poslední den jízdy na křižovatce při odbočování doleva přestal fungovat posilovač řízení a měla jsem co dělat, abych se nevybourala a mohla auto odstavit mimo silnici.Domů jsem už odjela taxi službou. Způsob řešení ze strany prodejce katastrofální. Když chcete auto koupit, volají Vám několikrát denně, pokud se vyskytne problém, slíbí, že se ozvou, ale skutečnost je jiná. Dne 7.5.2024 jsem odeslala mailem Odstoupení od KS ve 14-ti dnech a auto nechala odtahovou službou dovézt zpět prodejci na pobočku v Brně a to dne 10.5.2024. Tam mě neustále odkazovali na reklamační oddělení, i když jsem poslala odstoupení. Na místě jsem chtěla předat velký a malý technický průkaz, dále doklady k STK, emisím a k převodu auta, bylo mi však sděleno, že si je mám ještě nechat u sebe. Do dnešního dne mi prodejce nevrátil platbu a nedodržel tak zákonem stanovenou lhůtu.
Koupě vozu online
Okamžité vrácení platby.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku nebo mimo obchodní prostory má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí však není možné v případě, že spotřebitel zboží koupil osobně na prodejně nebo jej přes internet pouze rezervoval na prodejně.
Jestliže se však jednalo o koupi vozu online, domníváme se, že v tomto případě má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodů.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění (k navrácení peněžních prostředků) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.