Společnost


Green Alliance, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#76742Nevyřízení reklamace ani po urgencích, nekomunikace se zákazníkem, nefunkční produkt

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2024, před 7 měsíci

Tomas Gago

Znění stížnosti

Dne 7.5. 2024 nám byl nainstalovaná na adrese Kozomín, panel DuoControl DC15, dne 15.5. jsem emailem reklamoval jeho nefunkčnost – netočící se ventilátor, tj. panel neplní svou funkci, ač byl z důvodů správné instalace nainstalován přímo dodavatelem. Vzhledem k tomu, že jsem vše řádně zaplatil, jak bylo ujednáno, očekával jsem vstřícný přístup dodavatele, Na několik mých mailů a urgencí nikdo nezareagoval. Telefonické urgence byly plné vágních příslibů. Doteď nemám žádný konkrétní datum, kdy někdo přijde chybu odstranit. Vzhledem k tomu, že toto považuji za velmi nekorektní jednání, požaduji zpět vyplacenou sumu, a to v plné výši. Důvěryhodnost vaši společnosti v mém případě nemohu potvrdit. V opačném případě budu nucen zahájit legální správní kroky.


Produkt

Instalace Teplovzdušný Solární panel DuoControl DC15 přímo dodavatelem na RD Kozomín 7


Požadované řešení

okamžité odstranění závady, nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz oproti vadnému výrobku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2024 13:12, před 7 měsíci

Mezi stranami byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo - dodání a instalace teplovzdušného panelu DuoControl DC15. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla. Jestliže má dílo vadu (v tomto případě se netočí ventilátor), je nutné podat reklamaci.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Green Alliance, s.r.o., Tylova 2090/1, 30100 Plzeň. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.6.2024 13:42, před 7 měsíci

Dobrý den,

reklamace spotřebitele byla ke dni přijetí řádně zaevidována a spotřebiteli zasláno potvrzení o přijetí reklamace, dále je reklamace řešena dle platné legislativy.

S pozdravem

Věra Hrnčířová
Back Office

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.6.2024 10:27, před 7 měsíci


Tomas Gago

Dobrý den,

žádný e-mail od dodavatele jsem nedostal. Musel jsem několikrát volat, kde se mně ptali, zda jsem poslal mails reklamací i fotografiemi. Psal jsem i přes soc. sítě. Bez odpovědi. Na telefonické dotazování mi sdělili, že mi poslali mail, který jsem nikdy nedostal. Odpověď kdy a jak vadu odstraní dodnes nemám. Výsledkem je, že mám nefunkční výrobek na zdi domu. Dle revizí na síti je zřejmé, že nejsem zdaleka jediný, kdo si na podobné postupy dodavatele stěžuje. Mailová adresa je správní, protože nabídky a požadavek o zaplacení zálohy mi před instalací chodili bez problémů. Po instalaci již ani mail.
https://www.firmy.cz/detail/13202823-topimzdarma-cz-plzen-jizni-predmesti.html
https://mapy.cz/zakladni?source=firm&id=13202823&x=13.3720358&y=49.7442999&z=17

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2024 10:44, před 7 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Prodávající je ze zákona (§ 19 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele) povinen spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

V případě sporu by prodávající musel prokázat, že toto potvrzení vydáno bylo. Zároveň je povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů od jejího uplatnění.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby se k vývoji stížnosti mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.6.2024 12:49, před 7 měsíci

Dobrý den,

od začátku je postupováno dle platného znění NOZ, tzn. reklamace byla řádně zaevidována, spotřebitel obdržel potvrzení o jejím přijetí včetně požadovaného způsobu vyřízení a doby pro její vyřízení. V současné době již má spotřebitel k dispozici přesné datum kdy návštěvy servisních techniků.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2024 09:12, před 6 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.7.2024 14:19, před 6 měsíci


Tomas Gago

Hodnocení:

Komentář: Obtížnou komunikaci dodavatele a lhůty hodnotím negativně, k odstranění závady nakonec, po mnoha urgencích došlo