Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den včera jsem udělal nákup Albertu v Jesenici u Prahy na samoobslužné pokladně platil jsem 2000 pokladna mi vrátila peníze a když jsem přišel domů zjistil jsem že jedna 200 Kč bankovka má úzký proužek nešlo mi o výměnu jen jsem chtěl upozornit že mi tuto bankovku pokladna vydala byl jsem přesvědčen že není možné neplatnou bankovku do pokladny vložit jsem si 100% jist že tomu tak bylo a pokladna vydala neplatnou bankovku navíc jsem byl slovně napadán jakýmsi zelinářem bílým triku ať už se tam nikdy neukazují pokud to tedy zaměstnance myslí tak to nemusím prodejem jiných je spousta děkuji za odpověď Jarý
Zajistit aby se to nestávalo
|
Tweet |
Platnost starších vzorů bankovek z let 1995–1999 skončila 30. června 2022. Po tomto datu nejsou obchodníci ze zákona povinni neplatné bankovky nominálních hodnot 100 Kč, 200 Kč, 500 Kč, 1 000 Kč a 2 000 Kč s úzkým stříbřitým proužkem přijímat k placení.
Zákon jim však nezakazuje, aby se na základě vlastního uvážení rozhodli, že budou neplatné bankovky akceptovat. V daném případě ale musí zajistit, že tyto bankovky nebudou vráceny zpět do oběhu, například tím, že by je vrátili jinému zákazníkovi při placení.
Pokud se tak přesto stane, zákazník má právo na místě požádat obchodníka o výměnu neplatné bankovky za platnou. Obchodník je totiž povinen vracet zákazníkům výlučně platné tuzemské bankovky a mince.
Jestliže obchodník odmítne zákazníkovi vyměnit neplatnou bankovku, kterou mu vrátil při placení zboží či služeb ve své provozovně, může se zákazník obrátit na Českou národní banku, která podnět prošetří v rámci výkonu dohledu nad peněžním oběhem. Podnět může spotřebitel podat zde: https://www.cnb.cz/cs/verejnost/kontakty/formular-podani-dotazu-podnetu-upozorneni/index.html.
Neplatné bankovky nominálních hodnot 100 Kč, 200 Kč, 500 Kč, 1 000 Kč a 2 000 Kč z let 1995–1999 lze až do 30. června 2024 vyměnit ve všech úvěrových institucích provádějících pokladní operace a současně také na všech sedmi územních zastoupeních ČNB. Od 1. července 2024 bude výměna probíhat pouze na pokladnách ČNB.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Albert Česká republika, s.r.o., např. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://www.albert.cz/o-nas/kontakt.
Společnost Albert Česká republika, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Stížnost proto uzavíráme.