Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Na reklamaci mají 30 dni což bude 7.6.2024. Nedokázali si to zařídit tak aby to tu do 30 dnů bylo, ale předali to ppl s tím,ze do 4 dnů to přijde ( volali,že přivezou až 10.6.2024) Proč si tedy Sconto nedokáže vyřídit reklamace tak aby člověk vše dostal včas do 30 dnů???!!! Nikdy víc toto
Na jeden chybný díl (který poničil někdo ze skladu či dopravy ) jsme čekali měsíc a ani tak to nedokázali zvládnout včas. Proč tedy uvádí 30 dni na reklamaci když to nedokážou dodržet??
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
reklamace byla spotřebitelem uplatněna 9.5.2024, tudíž lhůta pro její vyřízení končí 8. 6. 2024, což je sobota. Pokud lhůta vyřízení reklamace vyjde na den pracovního klidu (sobota, neděle, svátek), je dnem pro její vyřízení nebližší následující pracovní den (blíže viz § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb. a § 607 zák. č. 89/2012 Sb.) . Dodáním náhradního dílu 10.6. je tedy lhůta řádně splněna.
S pozdravem
J. Hušek
SCONTO Nábytek
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Jestliže byla reklamace uplatněna 9.5.2024, začal 30denní běh lhůty pro vyřízení reklamace 10.5. (den po dni uplatnění reklamace). V takovém případě by konec lhůty dopadl na sobotu 8.6. - lhůta se v takovém případě posouvá na nejbližší následující pracovní den, tedy 10.6. Jestliže k dodání dílu došlo v této lhůtě, byla reklamace vyřízena včas.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o vývoji stížnosti - zejména o tom, zda byl náhradní díl dodán v uvedené lhůtě.
Aha to už se nikde nikdo nezmíní,že toho 9.5 se nepočítá :D
Dobrý den,
dále už se nemáme k čemu vyjadřovat. Jak vyplývá z výše uvedeného reklamace byla vyřízena řádně a včas.
SCONTO Nábytek
Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost.
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.