Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, chtěla bych upozornit na tuto společnost, se kterou máme špatnou zkušenost a to jak s jejími praktikami, tak i se způsobem jednání. Objednali jsme matraci, kterou nám tato firma zaslala přes přepravní společnost WEDO. Matrace dorazila v dosti špinavém obalu, tudíž na ni nešlo téměř vidět, ale už od pohledu nám bylo jasné, že jsme omylem zvolili špatný rozměr matrace. U prodejní společnosti jsme se neprodleně informovali jak máme v tomto případě postupovat. Matraci v originál obale, tak jak nám přišla jsme předali přepravní společnosti s tím, že se nám vrátí peněžitá částka na účet a mezitím si objednáme novou matraci se správným rozměrem.
Další den nám ale bohužel dorazil mail, s přesným zněním:
"Dobrý den,
vrátil jste nám matraci Goltex 10/140x200 cm, po provedené kontrole jsme zjistili několik závad viz. foto. Vzhledem k tomu, že je pro nás tento výrobek neprodejný, jsme nuceni vám účtovat cenu potahu ve výši 950 Kč"
Ihned jsem kontaktovala prodejce a sdělila jim skutečnost o tom, že jsme matraci ani nerozbalili a že přišla v již špinavém obalu. Zaměstnanci společnosti nám tedy poté řekli, že byl obal matrace poškozený, načež jsem od nich chtěla poslat fotky poškozeného obalu. Tyto fotky nepřišly ani dva dny poté, takže jsem do společnosti opět volala a urgovala je a opět chování zaměstnance po telefonu nebylo profesionální. Fotky mi poté poslali, ale bylo zjevné, že se jedná o úplně jinou matraci. Fotky se neshodovaly s těmi, které poslali v prvotním emailu, kde bylo opravdu vidět znečištění potahu matrace. Na těchto fotkách byl poškozen pouze obal a to na pár místech a matrace byla úplně nepoškozena bez jakýchkoliv skvrn či vad. Tuto skutečnost jsem samozřejmě se zaměstnanci dané společnosti také řešila po telefonu, nicméně bez úspěchu. Já jako spotřebitel, jsem vlastně prodělala na matraci (kterou jsem sice chybně objednala), kterou jsem vlastně ani nerozbalila, nepoužila a vrátila zpět a ještě zaplatila za vše poštovné. Novou matraci už od této společnosti určitě nekoupím. Ráda bych se dočkala vstřícného přístupu od společnosti a vrácení celkové částky za matraci.
Matrace GOLTEX 10cm 140x200cm
Ráda bych se od této společnosti dočkala vstřícného přístupu a vrácení celkové částky za matraci.
|
Tweet |
K poškození zboží během přepravy:
Vhodné zabalení zboží určeného k přepravě má zajistit prodávající. Není-li dopravcem stanoveno jinak, má prodávající povinnost zboží zabalit podle zvyklostí s ohledem na jeho povahu. Prodávající tak odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce. Spotřebitel následně může zboží reklamovat klasicky v e-shopu, kde jej zakoupil, nebo od smlouvy do 14 dnů odstoupit.
O poškození zásilky by spotřebitel měl informovat jak prodávajícího, tak přepravní společnost. Prodávají v každém případě musí prokázat, že zboží bylo doručeno bez vad. Spotřebitelům doporučujeme dokumentovat rozbalování balíků, aby se vyhnuli případným potížím s reklamací.
Více informací ohledně poškození zboží během přepravy nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9163/co-muzete-delat-se-zbozim-poskozenym-pri-preprave.
K odstoupení od smlouvy:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Jestliže však spotřebitel vůbec matraci nerozbalil a zboží vrátil tak, jak mu bylo dodáno (matrace byla zabalena stejně jako spotřebiteli byla dodána), měla by mu být společností navrácena při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu částka v plné výši.
Zároveň se v prvním roce od převzetí zboží uplatní domněnka vadnosti, kdy společnost musí prokázat, že matrace byla dodána spotřebiteli nepoškozená a nezašpiněná.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Avana eshop s.r.o., Osadní 869/32, 170 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.