Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#76774Poškození zboží prodávajícím za účelem odmítnutí plnění záručních povinností. Úmyslný podvod zdržením reklamace po zákonné lhůtě bez poskytnutí dokladů.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.06.2024, před 8 měsíci

Dmitiri Osipov

Znění stížnosti

Dne 13.5.2024 jsem prodejci přinesl vadný výrobek. Společně s prodejcem vznikla reklamace ASRE24609798r, kde bylo uvedeno, že výrobek je vadný a není na něm viditelné poškození. Poté bylo zboží pečlivě zabaleno a osobne předáno prodávajícímu. Dne 6.6.2024 mi však bylo zamítnuto řešení vady výrobku v záruce na základě mechanického poškození. Při pokusu o vyzvednuti zboží jsem zjistil stopy úmyslného mechanického poškození prodávajícím v dobe reklamaci a odmítl jsem zboží převzít, prodávající odmítl uznat svou vinu na škodě a rovněž odmítl uznat své záruční povinnosti na základě rozhodnutí servisniho strediska (SET004631099). Prodejce začal uměle zdržovat řešení reklamace elektronickou korespondencí s autorizovaným servisem a odmítl mi na základě „interních pravidel“ umožnit k tomu jednani přístup. Považuji to za podvodní a žádám o nápravu této situace a ukončení kupní smlouvy.


Produkt

Viking Bluetti EB3A


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2024 12:39, před 8 měsíci

V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Dle § 2951 odst. 1 občanského zákoníku se škoda nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit dle § 2969 odst. 1 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.6.2024 11:31, před 7 měsíci

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Zamítnutí reklamace jsme ověřovali přímo se servisním střediskem a i po přehodnocení musíme nadále trvat na předchozím vyjádřením tedy zamítnutí reklamace pro mechanické poškození.

Zařízení bylo dle zjištěných informací demontováno zákazníkem před předáním do reklamace. Místo LED světla je pomocí 3D tiskárny vytisknut a nahrazen původní ochranný kryt LED světla. Tím pádem zaniká veškerý nárok na záruční reklamaci z důvodu neautorizovaného zásahu. Generátor byl následně i přesto otestován a proměřen. Popsaná závada se však neprojevila a proto bylo zařízení odesláno zpět bez návrhu na cenovou nabídku případné opravy. Reklamaci je tak možné na prodejně vyzvednout a zařízení vyzkoušet.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2024 09:58, před 7 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Jestliže bylo do výrobku mechanicky (neodborně) zasaženo spotřebitelem a byla tím způsobena reklamovaná vada, může společnost reklamaci zamítnout.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl na vyjádření společnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.6.2024 14:14, před 7 měsíci


Dmitiri Osipov

Snadno odnímatelné bílé plastové stínidlo podle modelu https://www.thingiverse.com/thing:5493309 jsem vytiskl pomoci 3D tiskárny a slouží jako dodatečná ochrana skla svítilny a ochrana proti oslnění v tmavých provozních podmínkách. Pod ním JE originální a nepoškozené sklo, což známkou neautorizovaného zásahu zařízení definetivne není, protože tohle stínidlo je umístěno na vnější straně, je odnimatelne a způsob jeho instalace zcela eliminuje demontáž skla, tím nemůže být důvodem pro ztrátu záruky. Závada popsaná v reklamaci je v samovolném vypnutí při bezdrátovém nabíjení mobilu a nemožnosti zapnout zařízení jinak než připojením k síti 220V, což znemožňuje jeho běžné použití jako nezávislý zdroj energie. Výše uvedené nijak nevysvětluje fyzické poškození těla zařízení na straně trojúhelníkové mrizky v době, kdy bylo v servisu a skladu Alzy a je důkazem, že zařízení nebylo diagnostikováno pro uvedenou závadu a zpráva servisního střediska slouží pouze k odůvodnění zrušení záruky v důsledku mechanického poškození výrobku behem reklamaci.Snaha Alzy utajit skutečné okolnosti případu mě nesmírně rozčiluje a jsem nucen trvat na co nejrychlejším vyřešení této stížnosti vypovězením smlouvy.

Požádám dTest o poskytnutí dalších příležitostí k umístění souborů za účelem poskytnutí potřebných fotografií s vyznačením způsobu instalace difuzoru, které dokládají můj postoj, dále způsob balení výrobku a důkazy, že bezprostředně před reklamací byl výrobek bez mechanického poskození

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2024 14:13, před 7 měsíci

Děkujeme spotřebiteli za upřesnění a zaslání fotografie.

Stížnost nyní na žádost spotřebitele přeřazujeme zpět na něj, aby mohl přidat další přílohy. V případě, že by chtěl spotřebitel poskytnout přílohy pouze nám, může je zaslat na e-mail vasestiznosti@dtest.cz. Z naší strany však není možné přílohy přidávat ke stížnostem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.6.2024 15:30, před 7 měsíci


Dmitiri Osipov

Zasílám Vám archiv s foto stavu výrobku bezprostředně před přijetím reklamace, kde není poškození na boční hraně s trojúhelníkovou mřížkou. Následující sada foto obsahuje ukázku, jak tento difuzér vypadá a fotografii produktu, kde je vidět, že sklo svítidla je hlubší než povrch předního panelu a je tedy snadné tento difuzor upevnit bez demontáže popř. jakýkoli zásah do konstrukce zařízení, který zcela eliminuje falešné argumenty Alzy o poškození zákazníkem .

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2024 14:42, před 7 měsíci

Děkujeme spotřebiteli za zaslanou dokumentaci.

Jestliže nedošlo k neodbornému zásahu, který by funkci zboží ovlivnil, nelze reklamaci s tímto odůvodněním zamítnout. V případě, kdy dojde k poškození na straně servisu, může spotřebitel požadovat mimo vyřízení reklamace i náhradu škody, případně jinou nápravu (do původního stavu).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k vývoji případu mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.6.2024 09:02, před 7 měsíci

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Reklamaci jsem znovu prověřovali se servisním střediskem. Reklamace byla zamítnuta z důvodu, že se závada na generátoru neprojevila. Generátor bylo možné zapnout bez připojení do sítě. Následně bylo provedeno testování všech výstupů při dvou nabíjecích cyklech generátoru a zde se závada neprojevila. Generátor byl plně funkční dle technických specifikací výrobce. Z důvodu, že byl v servisu zjištěn pokus o demontáž přístroje z Vaší strany, servis to uvedl jako mechanické poškození produktu. Dle zjištěných informací, reklamační oddělení nadále trvá na zamítavém stanovisku reklamace. Reklamace je připravena k vyzvednutí na pobočce. Přeji krásný den. S pozdravem, Eliška Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.6.2024 09:48, před 7 měsíci


Dmitiri Osipov

Společnost Alza bez mé účasti samostatně vytvořila reklamaci ASRE24783545 ve 14:31 dne 21.6.2024. Téhož dne byla reklamace zamítnuta v 19.02 dne 21.6.2024.

V tak krátké době je absolutne NEMOŽNÉ otestovat funkčnost výrobku uvedenym zpusobem v autorizovaném servisu v Olomouci, pokud se výrobek nachází v Brně.

Prvotní reklamační protokol jednoznačně obsahuje popis závady a výrobek byl poskytnut v nefunkčním stavu za přítomnosti zástupce prodávajícího BEZ poškození. Problémem produktu je, že se při použití bezdrátové nabíječky samovolně vypne a NENÍ ŽÁDNÝ způsob, jak jej zapnout (stisknutím tlačítek) bez připojení externího zdroje napájení, což vylučuje jeho zamýšlené použití.

Závěr servisu o odstranění skla je nepravdivý, protože jsem názorně předvedl způsob instalace difuzoru bez jakéhokoli zásahu do konstrukce zařízení a nijak nevysvětluje mechanické poškození pouzdra v oblasti trojúhelníková mřížka, když to bylo u prodejce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2024 09:28, před 7 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Vzhledem k tomu, že společnost trvá na svém původním stanovisku a s ohledem na skutečnost, že naše služba funguje na dobrovolnosti stran, jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.

Spotřebitel se však i nadále může obrátit na soudního znalce, případně Českou obchodní inspekci (viz výše). V případě potřeby může spotřebitel také využít naší spotřebitelské právní poradny na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.