Počet nahlášených stížností: | 641 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 0 |
Již více než rok řeším se společností T mobile slabý signál b naší lokalitě.
Viz text níže:Dobrý den,
v návaznosti na náš rozhovor a dosavadní opakovaně neúspěšné řešení problémů s nedostatečným a kolísajícím signálem v naší lokalitě Vás oslovuji písemně s požadavkem písemné odpovědi s eventuálním návrhem řešení a poskytnutím odpovídající kompenzace za problémy z minulého období tak, jak navrhl pracovník zákaznického centra.
Jak jsem již zmínil, za poslední cca rok se v naší lokalitě Olešná potýkáme s nekvalitním a kolísavým mobilním signálem. Přestože téměř rok opakovaně řešíme tento problém se zákaznickou linkou, nebyla tato věc bohužel stále vyřešena.
Po dohodě s pracovníky callcentra přikládáme do přílohy screeny z jednotlivých telefonů, kde je vidět stav signálu i s konkrétním datem a časem. Také například hovor s pracovníkem zákaznické linky 19/4/2024 v 9:17 na čísle 602 ... ... byl jedním z mnoha ,kdy byla evidentně špatná kvalita. Vzhledem k tomu, že doposud nebyl problém vyřešen, vstoupili jsme do jednání s konkurenčním operátorem a po dohodě s ním budeme zkušebně využívat jeho zařízení.
Tento problém jsme také konzultovali s ČTÚ a navrhujeme provést místní šetření v dané lokalitě s písemným záznamem a návrhem řešení.
Děkuji a očekávám zpětnou vazbu.
Bohužel jediná reakce ve 30-ti denní lhůtě pro vyřízení reklamace, byla ta, že nám zákaznickou bylo sděleno, že není možno provést měření signálu v místě.
Dále nám na klientské lince bylo navrženo abychom požádali obchodního zástupce o ,,zesílení signálu" ,který se nám doslova po sdělení tohoto požadavku vysmál ,že toto slyší poprvé a v žádném případě to není v jeho kompetenci. Představoval bych si konkrétní návrh řešení a ,alespoň nějakou iniciativu.
|
Tweet |
Spotřebitel by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil. Způsob uplatnění reklamace za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit, je povinnou součástí smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a společností.
Reklamaci na poskytovanou službu je účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne vadného poskytnutí služby, jinak právo zanikne dle § 64 odst. 9 zákona o elektronických komunikacích.
Reklamaci je možné uplatnit:
- osobně v kterékoli prodejně společnosti,
- telefonicky na bezplatné lince: 800 73 73 73 i
- prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne zde: https://www.t-mobile.cz/podpora/kontaktujte-nas.
Podnikatel je povinen vyřídit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytování služby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 2 měsíců ode dne jejího doručení. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem dle § 64 odst. 10 zákona o elektronických komunikacích.
Pokud by spotřebitel s vyřízením reklamace nesouhlasil, může se do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Závěrem uvádíme, že rozsah pokrytí je jedním z parametrů kvality služby a účastník by měl být o tomto parametru dostatečně informován. Sílu signálu je možné ověřit prostřednictvím map pokrytí, které ale nemusí být vždy stoprocentní. Spotřebitel by si měl tyto skutečnost ověřit již před uzavřením smlouvy. Vzhledem k tomu, že s ohledem na fyzikální a geomorfologické faktory není možné zaručit dostupnost signálu vždy a všude, považuje Český telekomunikační úřad za férové, kdyby operátor umožnil účastníkovi ukončení smlouvy bez sankce, pokud došlo ke zhoršení pokrytí daného území z důvodů výhradně na straně operátora. Na druhou stranu také existují i důvody, které jsou mimo dosah operátora (např. stavba výškových budov nebo jiné technické překážky).
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.