Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamoval jsem pánské sandály zakoupené v prodejně Deichmann v Pardubicích 27.05.2014.Měly to být kvalitní se svrškem z pravé kůže.Došlo k rozpárání švu patního přichycení k podrážce na pravé botě a následnému rozpojení.Bylo mi sděleno,že je to běžné opotřebení a reklamace se neuznává.S tím nesouhlasím!Sandály jsou sezonní obuv-nosí se pouze krátkou dobu v létě,ani v létě v nich nechodím pořád,nosím i jiné boty.Reklamované s.jsou ve vizuálním stavu mírného použití-žádné sešmajdání a jiné poničení!Od počátku neochota až arogance prodavačky,hned jsem cítil,že bude problém.
Sandály Comfort v.č. 6.7072152220.41
Plně vyřídit mou dle mého soudu oprávněnou reklamaci-vyměnit nebo vrátit peníze.
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitel s důvody zamítnutí nesouhlasí, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, se kterým může nastalou situaci konzultovat a případně mu zadat vypracování znaleckého posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně a včas, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Jedná-li se o "modní" nebo dokonce "vysoce modní" obuv, tak by měl být spotřebitel na pozoru. Při volbě této obuvi je třeba počítat s řadou omezení jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Pokud si takovou obuv spotřebitel vybere, má prodávající povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně "modní" je možné nalézt mimo jiné také na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.
Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.
"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."
Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.