Společnost


Radek Bryknar

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7680Nevrácení peněz při odstoupení smlouvy o koupi telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2015, před 9 lety

Jiří Borovička

Znění stížnosti

Koupený telefon byl reklamován 03/2015, protože se jednalo a výrobní vadu byl mi nabídnut zaslán nový kus s dodací lhůtou měsíc. V červnu 2015 jsem urgoval žádosti kde je a bylo mi odepsáno, že telefon je u celní správy a zda počkám nebo požaduji vrácení peněz. Od té doby stále čekám na vracení peněz.


Produkt

Sony Xperia Z


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.9.2015 17:25, před 9 lety

Pokud se prodávající a spotřebitel domluvili na vrácení peněz, ujednali si tak mezi sebou zánik závazku z kupní smlouvy. Nestanovili si mezi sebou čas, do kdy má prodávající splnit dluh, může spotřebitel požadovat plnění ihned a prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu.

Pokud prodávající svůj dluh vůči spotřebiteli řádně a včas nesplní, je v prodlení. V takovém případě může spotřebitel po prodávajícím požadovat zaplacení zákonného úroku z prodlení, jehož výše je stanovena vládním nařízením č. 351/2013 Sb.

Spotřebitel by měl vyzvat prodávajícího k plnění a nejlépe tak učinit písemně (formou doporučeného dopisu s dodejkou). V případě, že prodávající ani tak nevrátí spotřebiteli finanční prostředky, doporučujeme prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu, je však jednou z podmínek pro uznání náhrady soudních nákladů, pokud by došlo k soudní při. Prodávajícího jejím zasláním spotřebitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů. Více informací ohledně předžalobní výzvy může spotřebitel naleznout na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2016 17:36, před 9 lety

Podnikatel nereagoval na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.