Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
- na e-shopu aretacni-pripravky.cz jsem objednal zboží v celkové hodnotě 65153,-
- Datum dodání se zobrazovalo 7.6.2024 - na základě této informace jsem zboží objednal, jelikož pro mě bylo důležité co nejdřívější doručení. Na základě zákona č. 634/1992 jsem tedy objednal zde a ne u konkurence, která zobrazovala jako datum dodání až od 10.6.2024 a déle
- 7.6.2024 jsem čekal celý den na adrese dodání - bez výsledku
- 7.6.2024 cca 18:00 jsem kontroloval sledovací číslo a zjistil, že zboží se prostě nevešlo do vozidla a tak ho přepravní společnost vynechala
- podal jsem stížnost na tento obchod a žádal o vyjádření
- ve vyjádření zamítnuta jakákoliv odpovědnost za doručení s informací, že termín dodání uváděný na webu je pouze informativní - zdse vidím rozpor s výše zmíněným zákonem
- 10.6.2024 jsem volal v 10:16 číslu, které mi volalo v 7:01 (v tuto dobu jsem spal) a dozvěděl se, že zásilku měl vézt ale nepřiveze, protože jsem nezvedl telefon. Pracovnice linky naopak sdělila, že zboží ani nebylo naloženo na rozvozový vůz a jako třetí perlička, pod sledovacím číslem se zobrazuje, že jsem nebyl zastižen doma.
- rád komukoliv poskytnu kamerový záznam z okolí dodací adresy a jasným důkazem, že rozvoz ani neprojel kolem a informace uváděné pod sledovacím číslem jsou klamavé ve prospěch doručovací společnosti GEIS
- společnost JP MATs group odpověděla, že pokud zásilku odmítnu a vrátí se zpět, odečtou mi ze zaplacené faktury nejen 2799,- za odeslání, ale podruhé stejnou částku i za vrácení zpět a odmítají jakoukoliv zodpovědnost za řešení celé situace!!!
-zboží jsem potřeboval nutně 7.6.2024, dnes je 10.6.2024 a zboží stále v nedohlednu a ani společnost JP MATs group ani společnost GEIS nehodlají spolupracovat
Po obchodu žádám adekvátní kompenzaci za promarněný čas čekáním na zásilku a to :
- 12 hodin ze dne 7.6.2024
- 5,5 hodiny ze dne 10.6.2024
- x dalších hodin, které budu muset trávit řešením této situace
- kompenzaci ve výši alespoň 2-násobku hodnoty poštovného jako kredit do e-shopu nebo dobropis na cenu poštovného a proplacení promarněného času
|
Tweet |
Pokud nebyla služba (dodání zboží přepravní společností Geis) poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající (v tomto případě společnost JP MAT's group s.r.o.), je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Jestliže společnost požaduje po spotřebiteli proplacení nákladů za dopravu z důvodu nepřevzetí zásilky spotřebitelem, musí společnost prokázat, že k neúspěšnému doručení skutečně došlo. Spotřebitel pak může na situaci reagovat prokázáním skutečnosti, že v čas doručení byl doma a zásilku mohl převzít, ale přepravní společnost jej nijak o doručení neinformovala, popř. u domu ani nezastavila (k tomu může posloužit kamerový záznam uvedený v popisu stížnosti).
Pokud spotřebitel prokáže výše uvedené, nemá společnost nárok na proplacení nákladů za dopravu z důvodu nepřevzetí zásilky.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti JP MAT's group s.r.o., U Řeky 808, 720 00 Ostrava.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.