Společnost


Fio banka, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7681Obchodní systém procesně nutící k akceptaci neomezeného finančního rizika

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 25 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2015, před 9 lety

Jan Dostál

Znění stížnosti

Systém nutící uživatele k akceptaci neomezeného rizika finanční ztráty při obchodování s obchodním systémem Fio e-broker

Systém Fio e-broker je nastaven tak, že neumožní uživateli uvést obchodní transakci dopořádku do nulového finančního rizika aniž by předtím vystavil uživatele neomezené finanční ztrátě. V mém případě je ztráta přes 100 USD, protože jsem nato přišel, a okamžitě zareagoval, v řádu deseti sekund, jinak pokud bych na chybu systému nepřišel takto rychle, byla by vysáta celá hotovost účtu.

Reklamace podána před 30 dny, oficiálně odmítnuta nyní krátce před uplynutím lhůty.

Takovýto obchodní systém, který požaduje po uživateli se chovat tak aby akceptoval neomezenou finanční ztrátu, je naprostou výjimkou v oboru, nejen v ČR ale i ve světě.

* Jedná se o velikou logickou chybu v obchodním systému. Pokyn flatten nelze provést pokud je aktivní pokyn stop-loss, který omezuje riziko.

* Jedině vyřazením všech bezpečnostních funkcí, tedy např. jako v Černobylu, kdy mohu přijít o všechny peníze, systém umožní provést obchodní transakci podle obchodních podmínek.

JD.


Produkt

Fio e-broker, obchodní systém pro futures kontrakty


Požadované řešení

Mediace, kontaktování obchodníka, zprostředkování kontaktu.

Obecné prověření - tato logická chyba je tak velká, že komukoliv, kdo na ni nepřijde způsobí při rychle se pohybujícím se finančním trhu například z minulého týdne, ztrátu všech finančních prostředků během několika minut, to vše díky nutnosti dodržet proces obchodníka, který takový postup VYŽADUJE.

Děkuji mnohokrát, Jan Dostál


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2015 09:35, před 9 lety

Ze zákona ani ze Všeobecných smluvních podmínek pro obchodování s investičními instrumenty Fio banky, a.s. nevyplývá povinnost nést odpovědnost za finanční ztráty způsobenými při obchodování s investičními instrumenty. Nebylo-li ani toto sjednáno ve smlouvě mezi bankou a klientem, nemá zákazník nárok požadovat náhradu za způsobené finanční ztráty. To, jak si banka své služby nastaví, záleží na její obchodní strategii.

Činnost bank podléhá dohledu vykonávanému Českou národní bankou. Banka je povinna při výkonu své činnosti postupovat obezřetně, zejména provádět obchody způsobem, který nepoškozuje zájmy jejích vkladatelů z hlediska návratnosti jejich vkladů a neohrožuje bezpečnost a stabilitu banky. Zároveň je povinna zavést účinný postup pro vyřizování stížností klientů a klienty o tomto postupu informovat.

Poruší-li bankou některou z výše uvedených povinností, hrozí ji pokuta za správní delikt a to až do výše 20 000 000,- Kč. Domnívá-li se klient, že banka porušila některou ze svých povinností a jeho stížnost byla bankou odmítnuta neprávem, může podat podnět České národní bance k prošetření jednání této finanční instituce. Bližší informace ohledně podání podnětu k České národní bance jsou uvedené na adrese www.cnbprovsechny.cnb.cz/cs/dohled/zasilani_stiznosti_do_CNB.html

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2015 11:21, před 9 lety

Vyjádření společnosti zaslané prostřednictvím emailu.

"Uvedenou reklamaci evidujeme a naše reklamační oddělení se k ní v řádné lhůtě vyjádřilo s relevantním odůvodněním. Bližší informace o průběhu reklamačního řízení však nemůžeme z důvodu zachování bankovního tajemství poskytnout, stejně tak se nemůžeme veřejně vyjadřovat k detailům, které se týkají transakcí a účtů našich klientů.
Obecně lze říci, že jsme funkčnost našeho systému prověřili a můžeme říci, že se chová správně a v souladu s našimi všeobecnými obchodními podmínkami."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.9.2015 11:55, před 9 lety


Jan Dostál

Musim rici, ze i v dTestu byla stiznost spatne pochopena. Nejedna se o ruceni za ztraty pri financnich transakcich jako takových, ale o spatne fungujici system - neprovedení transakcí ze strany brokera.

Fio banka celou zalezitost proverila povrchne, a navzdory tvrzeni jiz reklamaci uzavrela, ve svem systemu.

Vzhledem k tomu, ze pozadovana odbornost, ktera je na pochopeni podstaty problemu potreba neni pritomna dle uvedenych vyjadreni,

je tedy nyni cela zalezitost v reseni u České Obchodní Inspekce, která celou záležitost předala České Národní bance.

Rozumím snaze Fio banky fundamentální chybu v systému zamaskovat, proto jsem již převedl všechny svoje aktivity jinam, doporučuji např. Interactive Brokers.

K případu není kromě neschopnosti uznat chyby a nízké fundovanosti Fio banky co dodat.

Pokud spotřebitel souhlasí s tím, že Fio banka jednostranně vypne možnost provést bezpečnostní pokyny, pokyny ochrany kapitálu bez předchozího upozornění, je tedy na každém z vás kterého brokera si vybere. Je vidět, že ani právní oddělení nezná dobře standartní fungování brokera na finančním trhu, obchodní podmínky jsou totiž z tohoto pohledu logicky špatně.

Počkám samozřejmě na vyjádření příslušných institucí. Prosím každého o důrazné zvážení, zda akceptuje noční vypnutí funkcí ochrany kapitálu ze strany banky. Happy trading.

S přátelským pozdravem, hezké dny

Ing. Jan Dostál

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2016 09:28, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však již neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu je možné pokračovat v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.