Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Měl jsem v plánu jet spojem Regio Jetu z Prahy hl.n. s plánovaným odjezdem 19:50
Po příchodu na nádraží bylo vypsáno zpoždění 25 min, čekal jsem tedy v hale. Přibližně 19:45 se zpoždení změnilo na 10 min. Vydal jsem se tedy na nástupiště.
Spoj ale odjel v plánovaný čas 19:50 i když na informačních tabulích bylo stále vypsáno zpoždění a tak jsem jej těsně nestihl.
Řešil jsem problém na stánku RJ, kde mi situaci potvrdili, slíbili vrácení prosředků a odkázali na emailový kontakt RJ.
Bohužel emailové stanovisko RJ bylo, že tabule jsou spravovány SŽDC a RJ mi nic o zpoždění nezaslal a nárok na vrácení mi nevzniká.
V obchodních podmínkách RJ jsem se nedočetl o povinnosti řídit se jinými informacemi než které jsou oficiálné na nádražních tabulích. (Což považuji jako cestující i za nepředstavitelné.)
Vyjádření RJ tedy považuji za alibistické a výmluvné. Prosím o radu, jak v situaci postupovat, aby byly prostředky kompenzovány a aby se situace již neopakovala.
24.5.2024 19:50, RJ 1019
Náhrada prostředků a sjednocení informací odjezdů.
|
Tweet |
V přepravních podmínkách společnosti je uvedeno, že pokud cestující zmešká odjezd spoje z vlastní viny, nemá právo na vrácení jízdného.
Dále je zde však uvedeno, že ohledně zpoždění vlaku může být cestující informován prostřednictvím SMS, informační tabule či emailem. Sama společnost tedy předpokládá možnost cestujícího řídit se podle informací na informační tabuli.
Obecně navíc platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že dojde k vrácení finančních prostředků, mělo se tak také stát.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.