Společnost


Střechy RKR s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76837Nedokončení dila

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 7 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2024, před 7 měsíci

Michal Nezbeda

Znění stížnosti

U společnosti Velux jsem zadal poptávku na vyměnu střešních oken.Doporucila mi firmu rkrstrechy.Pan K se ozval do termínu od Velux.Na všem jsme se dohodli,poslal jsem zálohu 70000,dle dohody.To vše ujednáno v prosinci.s tím,že prací odvede v lednu.z počátku šlo vše podle plánu ,třetí den se omluvil s tím,že mu není dobré.Chapu,pak mi občas nevzal telefon až když jsem začal vyhrožovat po SMS policii,tak se objevil a něco udělal a řekl že zítra to dodělat,do dnešního dne už vůbec nevezme telefon.dilo není dodelane po 5ti měsících.Byt pronajímám,tím mi vzniká škoda .Následně jsem měl refinancování hypotéku,ale jelikož nemám příjem s podnájmu,tak nemohu refinancovat a platím vysoké uroky.kontaktoval jsem firmu Velux a poslala jinou firmu,myslím že šanci pan K dostal dost.


Produkt

Nedodělané osteni u dvou oken ,rolety na okna Zn.Velux


Požadované řešení

Od pana K požadují cenu nájemného za 4 měsíce ve výši 80 000 a zaplacení nové firmy k dodělání a zboží ,které pan K nedodal.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2024 07:33, před 7 měsíci

Mezi stranami byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo dle § 2587 občanského zákoníku. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem. Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Pokud tedy podnikatel neprovedl dílo v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení a spotřebitel jej tak upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne zhotoviteli přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Pokud podnikatel nevrátí peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat i úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v přiměřené době po odstoupení se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně podnikatele, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Zároveň také platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Spotřebitel by tedy mohl požadovat například proplacení nákladů, které mu vznikly v důsledku nedodržení doby dodání díla.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu podnikatele Střechy RKR s.r.o., Rybná 716/24, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2024 12:01, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 13:49, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.