Společnost


Systém Centre s.r.o.

Počet nahlášených stížností:117
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

83%
17%
Toto skore je založeno na 12 stížnostech.

#76843Dodané zboží nebylo to, co jsme si objednali

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 12 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2024, před 7 měsíci

Stanislava Smahová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 23.6.2023 jsem pro dceru zakoupila nový Apple iPhone SE. Bylo velmi podezřelé, že mi hned volali, že telefon přiveze kurýr a že zaplatím na místě v hotovosti. Dcera telefon používala několik měsíců, když ji začalo vypadávat přední sklo.
Na stránkách apple.com jsme zjistili, že mobil byl prodán již 2020 a na prodejně iPhone mi při prohlédnutí přístroje potvrdili, že do telefonu se někdo přihlásil už v roce 2020 a že je určený pro čínský/korejský trh.
Hledala jsem informace na stránkách dTestu a zjistila, že mnoho dalších lidí má s touto firmou podobný problém a dohledala jsem vyjádření dTestu, že pokud výrobek není určen pro český (evropský) trh lze to považovat za skrytou vadu zboží a odstoupit od smlouvy.
Společnost System Centre (na webu dohledán kontakt odkazující se na Alfabet mobil) jsem o všem informovala, zaslala mobil s žádostí o odstoupení od smlouvy z důvodu takovéto skryté vady.
System Centre odepsal z emailu reklamace@systemsmart.cz (tedy již třetí jméno pod kterým společnost vystupuje), že reklamaci (!) neuznává, že mobil byl mechanicky poškozen. (To vypadlé sklo skutečně způsobilo, že se roh vypadlého sklíčka odlomil. Nicméně ulomení předcházelo vypadnutí skla, což je u "nového" mobilu neobvyklé a lze se dočíst, že tato závada se často objevuje u repasovaných mobilů).
Systém Centre tedy vůbec nereagoval na mou žádost odstoupení od smlouvy.
Dnes 10.6. jsem společnost telefonicky kontaktovala a důvod odstoupení od smlouvy zamítli, že prý je to někde napsané na webu, že výrobek není určen pro český trh (opravdu nevím kde, zároveň, kdyby měli někde na webu napsáno, že je výrobek kradený, zprostilo by je to odpovědnosti?) Vaše stanovisko, které jsem jim zkopírovala, nepovažují za dostatečné, vyžádali si stanovisko právníka přímo.
Předem velice děkuji za Vaši pomoc.


Produkt

Apple iPhone SE, 256GB, černá


Požadované řešení

Prosím o navrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2024 07:42, před 7 měsíci

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat (telefon určený pro český trh, nový telefon), je věc vadná. V takovém případě je možné zboží reklamovat u prodávajícího. Pokud má věc vadu, je možné požadovat její odstranění (dodání nové věci bez vady). Pokud vada nebude odstraněna nebo ji prodávající odmítne odstranit, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit a požadovat tak vrácení finančních prostředků. Mimo to může spotřebitel požadovat slevu z kupní ceny.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Zároveň platí, že při reklamaci uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět České obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2024 12:02, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2024 17:56, před 6 měsíci

Spotřebitelka doplnila následující:
Odeslala jsem mobil firmě zpět s žádostí odstoupení od smlouvy na konci května 2024, kdy mobilu vypadlo sklo a my zjistili, že není určen pro český trh, nýbrž pro korejský a přestože prodán 2023 jako nový, již v roce 2020 se do něj někdo přihlásil.

Firma se mnou komunikuje z několika emailů. V podstatě se mi vysmáli, že to není problém, že je korejský. Dohledala jsem další článek Rizika nákupu telefonu z šedého dovozu https://www.alza.cz/article/clanek-tag4170.htm, to ale firma přešla. Přešla také dotaz na to, proč zcela novému telefonu vypadlo sklo a co znamená, že se do něj někdo přihlásil již v roce 2020. Z mnoha dalších stížností zde vyplývá samý podvodný prodej této firmy repasovaných telefonú, které prodávají jako nové.

Pak mi firma nabídla, že mi vrátí všechny peníze, když stáhnu recenci. Když ji nestáhnu, strhnou mi prý 1500 Kč za poškozené sklo mobilu. S touto variantou jsem souhlasila, nechtěla jsem stahovat stížnost.

Pak, 17.7., tedy 2 měsíce po tom, co firma přijala mobil, si firma vymyslela údajně úplně novou závadu, že je prý poškozena základní deska a že prý si strhnou 4700 Kč. To považuji za naprosto absurdní, smyšlenou závadu, jako trest za to, že nechci stáhnout stížnost. Diagnostiku přeci provedli při přijetí mobilu na konci května 2024 a od té doby ho mají k dispozici.

Prosím o radu, jak postupovat.

Vyjádření dTestu:
V tomto případě se domníváme, že by spotřebitelka měla trvat na zaslaném odstoupení od smlouvy. Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Spotřebitelce tedy vzniká nárok na vrácení kupní ceny zboží a jednoho poštovného.

V případě, že se nepodaří spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebitelce obrátit se na ČOI (viz naše původní vyjádření).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2024 16:38, před 4 měsíci

Spotřebitelka nám zaslala následující doplnění:
S firmou System Centre se nepodařilo dohodnout. Telefon jsem si z toho důvodu doposud nepřevzala. Na radu dTestu jsem zaslala podnět na Českou obchodní inspekci. Čekám na případné vyjádření.

Stížnost nyní opět přeřazujeme na společnost, aby měla možnost se k jejímu vývoji vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2024 16:23, před 3 měsíci

Spotřebitelka nám zaslala následující doplnění:
Je možné, že firma po převzetí mobilu vyhodnotila 1 závadu (4.7.), pak nabídla vrácení peněz, pak se znovu podívala na mobil (17.7.) a rozšířila svůj nález o další závady?

Vyjádření dTestu:
Jestliže společnost vyřídila reklamaci tak, že na mobilním telefonu shledala jednu vadu a přistoupila na odstoupení od smlouvy, není možné následně reklamační proces popsaným způsobem znovu otevřít a stanovisko dodatečně změnit.


Stížnost nyní opět přeřazujeme na společnost, aby měla možnost se k jejímu vývoji vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2024 11:22, před 3 měsíci

Spotřebitelka nás požádala o přidání následujícího vyjádření:

"Jak mi zde bylo porazeno, obrátila jsem se na ČOI. ČOI odpověděla obratem a navrhla mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Vyrozuměla jsem, že účast je pak pro společnost povinnná, i když výstup by nebyl závazný. Obrátila jsem se zpět na Systém Centre s návrhem na mimosoudní řešení a do 2 týdnů jsem dostala peníze zpět (dle Systém Centre na to ovšem nevznikl nárok).
Tímto bych chtěla velice poděkovat dTestu za tuto iniciativu a poskytnuté poradenství. Děkuji a ostatním spotřebitelům přeju, ať dojdou kýženého výsledku."

Stížnost na základě tohoto vyjádření uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.