Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:253
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#76844Neuznaná reklamace napařovací jednotky kávovaru Espresso ETA Nero 5180 90000

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2024, před 7 měsíci

Miroslav Novotný

Znění stížnosti

U koupeného kávovaru Espresso ETA Nero 5180 90000 se nepravidelně zasekává napařovací jednotka mleté kávy, ale reklamaci jsem uplatnil až když kávovar nešel ani zapnout.
První reklamace dne 15.9.2023 neuznána. Servisní mechanik f. ETA sice připustil, že se to může stát, ale důvod proč se tak, stane neuved. Pouze dal návod, jak kávovar zprovoznit. Měl bych odstranit boční víčko a nádobku na vodu, nechat kávovar vysušit cca 2-3 dny, vyčistit a soustrojí se samo uvolní.
Druhá neuznaná reklamace dne 16.5. 2024. 1) důvod: nastavení příliš jemné mletí kávy čímž se napařovací jednotka zasekne. Jako námitku uvádím, že celou dobu používám stejný druh kávy a také nastavení hrubosti mletí bylo pořád stejné. Ale v návodu KÁVOVARU se nic takového neuvádí. Pouze bych měl kávu silnější nebo slabší chuti a pomaleji by vytékala káva. 2 důvod: kávovar byl velmi zašpiněn kávovou sedlinou a plísní. V reklamačním protokolu ( vypisuje technik obchodu Datert) je uveden nejen popis závady, ale také stav výrobku a příslušenství. Je tam uvedeno: "běžné známky použití". Kdyby byl kávovar zašpiněn, jak popisuje mechanik, určitě by kávovar na Chodově nepřijali k reklamaci. Nebo by mně měli na zašpinění upozornit. Nic takového se nestalo. Protože se kávovar a krabice vrátily velmi zašpiněné na obchod Datart - Chodov, velmi pochybuji, že to tak bylo. Kávovar jsem nepřijal zpět a proto k posouzení mé stížnosti se vyjadřoval ombudsman obchodu Datart. Ten pouze přijal názor servisního mechanika f. ETA. Jako důvod uvádí, že jako prodejci nejsou schopni posoudit závadu technicky.
S vřelým pozdravem Miroslav Novotný, ***


Produkt

Kávovaru - Espresso ETA Nero 5180 90000 pod dokladem č. ***


Požadované řešení

Prosím o technické posouzení mé reklamace a vrácení peněz. Jako důvod v vrácení peněz uvádím zdravotní potíže a věk 73 let.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2024 08:11, před 7 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2024 12:02, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2024 20:44, před 3 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.