Společnost


ČEZ Distribuce, a. s.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76853Nevyřešená žádost o přípojku ( 4 roky včetně předplacení služby)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.06.2024, před 7 měsíci

Marcela Chmelíková

Znění stížnosti

Smlouva byla uzavřená dne 14.7.2020 pod číslem žádosti ***, adresa odběrného místa: ***. Žádost se několikrát pozastavila, znovu obnovila, propadlo stavební povolení a stále nové a nové překážky, které neustále s Vaší firmou písemně, telefonicky i osobně řeším. Poslední termín byl stanoven na 5/2024, ale byl opět prodloužen do 12/2024.

Při uzavření žádosti byla zaplacena částka 12 500,-Kč, se kterou ČEZ může volně 4 roky disponovat a stále neodvedl žádnou práci. Vzniká mi tím velká škoda, nemohu budovat plánovanou výstavbu apod. Během té doby významně vzrostly ceny stavebního materiálu, prací a služeb. V případě, že nedojde k brzké nápravě, budu se muset obrátit na soud.

Žádám tedy o urychlené přešetření a provedení prací, které jsem v roce 2020 Vaší společnosti uhradila.

Děkuji.

Chmelíková Marcela
***


Produkt

Nevyřešená přípojka


Požadované řešení

Realizovat přípojku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2024 08:51, před 7 měsíci

Spotřebitel může podat u distributora žádost o připojení, přičemž podmínky podání žádosti o připojení a následné uzavření smlouvy o připojení poskytne spotřebiteli distributor. Následně by tedy mělo dojít k uzavření smlouvy, jejíž součástí by měly být i technické podmínky, podle kterých je nutné odběrné místo připravit.

Mezi stranami byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo dle § 2587 občanského zákoníku. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem. Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Pokud tedy podnikatel neprovedl dílo v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení a spotřebitel jej tak upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne zhotoviteli přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Mimo to platí, že pokud společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu, porušila tím smlouvu a spotřebitel by tak mohl požadovat slevu z díla. Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2024 12:05, před 6 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2024 17:21, před 4 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.