Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Tatinkovi skončila smlouva na energie u společnosti Elgas energy k datu 10.1.2024. Do 7.2.2024 měl být vyplacen tatínkovi přeplatek ve výši 5 943 kč. Marně voláme a posíláme doporučené dopisy! Společnost nereaguje! 5.6. 2024 si společnost převzala dop.dopis s predžalobní výzvou kde jsme žádali vyplacení přeplatku do 7 prac dní. A opět bez odezvy!
Žádáme společnost Elgas energy aby tatínkovi vyplatila přeplatek ve výši 5 943 v četně úroků z prodlení! Za každý den od převzetí dopisu s predžalobní výzvou!
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud spotřebiteli nebyl přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Dobrý den,
chtěla bych velice poděkovat vaší společnosti, která mi pomohla nevyplacený přeplatek za energie od společnosti elgas energy 5 943 kč zdařile dovést ke konci. Od února letošního roku jsem se marně snažila od společnosti elgas energy, aby tatínkovi *** byl přeplatek vyplacen, bohužel vyčerpala jsem veškeré možnosti.
Diky vaší společnosti stížnosti.cz byl přeplatek konečně 10.7.2024 tatinkovi vyplacen.
Z celého srdce děkuji vaší společnosti za pomoc.
S pozdravem Gžanová Lenka"
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.