Společnost


ISTA Solar s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#76868Nedodržení Smlouvy o dílo na instalaci FVE

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2024, před 7 měsíci

Lenka Schonherr

Znění stížnosti

Nevyhovující spolupráce s ISTA Solar s.r.o., Lovosice na dodávce FVE
14.8.2023 byla podepsána smlouva na dodávku FVE s datumem dokončení nejpozději do 31.10.2023 a 22.8.2023 zaplacena zálohová faktura 50%. 6.10.2023 proběhla instalace FVE, nikdo nezkontroloval provoz ani neprovedl revizi.
Na 23.10.2023 ze strany ISTA Solar objednána z ČEZU výměna elektroměru, bohužel technik na místě zjistil, že vůbec není zapojeno, navíc v nevyhovujícím rozváděči, což elektrikář z ISTA nepoznal a řádně nezapojil. Dle slov technika prováděl někdo, kdo s tím nemá zkušenosti (v rozváděči byl volně kabel – nepřipojen), dále mne poučil, že elektrárna do výměny hodiny nesmí být v provozu, jinak může být pokutováno do výše 150 000,- Kč. Ještě za jeho přítomnosti jsem volala p. B z ISTA Solar, aby okamžitě někdo přijel, FVE odpojil do výměny, a hlavně vše správně napojil. Odbyl mě, ať se uklidním, že elektrikáři teď ani v tomto týdnu nemají čas, a že se mi ozve, až to půjde. Ani v dalším týdnu se nikdo neozval. Proto jsem nechala zkontrolovat na své náklady jiným technikem, který rozpracovanost potvrdil.15.11.2023 – písemná urgence na ISTA Solar, bylo už po termínu dodání, FVE ani nevyráběla elektřinu, pouze dle aplikace FVE.
Přesto 9.11.2023 účetní poslala fakturu na celý doplatek, což jsem rozporovala, (FVE nebyla řádně v provozu, tedy nevyráběla elektřinu pro spotřebu, navíc ještě nebyly vyměněny hodiny na elektroměru, tudíž nesměla být ani zapojena – nepovoleno od ČEZ. K faktuře byla připojena fiktivní revizní zpráva, byla vypracována od stolu s výraznými chybami, dokonce předdatovaná – začátek revize 2.10.2023, i když FVE byla instalována až 6.10.2023. Navíc jsem trvala na předání osobně, nebyla jsem proškolena ani seznámena s provozem, jak je uvedeno ve smlouvě. Kvůli špatně komunikaci se společností ISTA Solar jsem si musela platit konzultaci s jiným odborníkem na FVE i elektrikářem, stejně jako v oblasti stavebního práva, což pro mne znamenalo další náklady. Několikrát jsem písemně i přes whsp vytkla chyby, bohužel bez odezvy.
27.11.2023 – zajištěna oprava napojení, pan P (druhý elektrikář a revizní technik) se omluvil za komplikace (Bohužel už jsem měla výlohy), zjistil rozpor ve spotřebě a daty aplikace a ještě v lednu 2024 je řešil.
28.12.2023 byly vyměněny hodiny technikem z ČEZu, který mi vše vysvětlil lépe než kdokoli z ISTA SOLAR a trval na tom, že FVE nesměla být ještě spuštěna, pro jistotu jsem měla FVE vypnutou, abych se vyhnula ev. pokutě. 15.1.2024 ještě p. P upravoval špatně nastavené jističe a řešil rozpory v hodnotách aplikace. Teprve 6.2.2024 se dostavil zástupce, aby předal doklady, provedenou revizní zprávu a seznámil mě s provozem. Sdělila jsem mu, že pro pozdní plnění nechám vyčíslit penále z prodlení i vzhledem k vícenákladům na konzultace v oblasti FVE, práva a elektro. Po zaslání penále jsem urgovala termín předání, ovšem dostala jsem vždy odpověď, že řeší můj dokument a opět 3 měsíce ze strany ISTA Solar nečinnost. Až 21.5.2024 přišlo poštou přes právní kancelář vyčíslení pokuty za nezaplacení faktury z listopadu 2023, která byla vystavena před převzetím díla, tudíž neoprávněná. Opět jsem musela zapojit právního zástupce, tudíž další náklady, pro neoprávněnost byla stornovaná, ale přesto mi hrozili žalobou. Po další výzvě na předání se dostavil 4.6.2024 zástupce p. Š s předávacím protokolem a novou fakturou. Na zadní stranu protokolu byly sepsány výhrady včetně počátku záruky a funkčnosti FVE s tím, že pan Š nechá podepsat p. Žižku. Před svědkem bylo domluveno, že pokud nevrátí podepsaný protokol, bude vrácena faktura ke stornu do vyřešení. Až na 3. urgenci o storno faktury dne 12.6.2024, která byla navíc formálně špatně, byl zaslán přes e-mail protokol nepodepsaný s dodatkem, že FVE byla od 6.10.2023 ve zkušebním provozu a opravená faktura, ovšem s původním datumem vystavení 4.6.2024. Musela jsem opět zapojit právního zástupce v oblasti stavebního práva, který protokol rozporoval, dle smlouvy o dílo nebyla FVE funkční, nebyla provedena revize apod.
Celou dobu nabízím řešení smírnou cestou, k pochybení ze strany ISTA Solar došlo, omluvil se mi již zástupce p. Š, revizní technik p. P i účetní za první fakturu (bohužel byla pak použita k zastrašení žalobou). Proto doufám, že se celá záležitost již uzavře, řešíme to již 9 měsíců.
S pozdravem
L. Schönherr


Produkt

FVE Growatt


Požadované řešení

Storno neoprávněné faktury ***, dodržení podmínek Smlouvy o dílo, tedy řádného předání díla s předávacím protokolem a podepsanými oprávněnými výhradami zhotovitele


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2024 10:45, před 7 měsíci

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Podle § 2605 OZ platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Domníváme se, že bez dodaných revizí není dílo řádně dokončeno.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Mimo to vzniká spotřebiteli právo požadovat slevu z díla, z důvodu porušení smlouvy (neprovedení díla včas). Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.

Zároveň také platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Spotřebitel by tedy mohl požadovat například proplacení nákladů, které mu vznikly v důsledku nedodržení doby dodání díla.

Podle § 2610 OZ platí, že právo na zaplacení ceny díla vzniká provedením díla. Je-li dílo přejímáno po částech, vzniká právo na zaplacení ceny za každou část při jejím provedení. Pokud tedy nebylo dílo řádně dokončeno v době vystavení faktury na doplatek, neměla by být spotřebitelka povinna částku uvedenou na faktuře platit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2024 13:09, před 7 měsíci

Spotřebitelka nás požádala o možnost vložení komentáře. Stížnost proto přeřazujeme na ni.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2024 10:29, před 7 měsíci

Spotřebitelka nás požádala o doplnění následujícího vyjádření:

Po konzultaci s právním zástupcem jsem zjistila, že i když byla faktura formálně špatně, nemá odkladný účinek, protože předávací protokol byl na první straně za účasti svědka podepsán. Protože byl nad podpisy i odkaz na výhrady na 2.straně, jsou tímto odsouhlasené, t.z. uvedení FVE do provozu až 15.1.2024, počátek záruky atd. Dodatek pana Žižky o zkušebním provoze FVE od 6.10.2023 nemá platnost, protože byl připsán bez mé přítomnosti a není na mém originále předávacího protokolu. Navíc se nezakládá na pravdě, když ještě další 4 měsíce byly řešeny závady, jako špatné připojení či rozdílné hodnoty monitoringu a elektroměru. Pro pozdní plnění a nesoučinnost při problémech bylo dle smlouvy o dílo vyměřeno penále, odečtené zápočtem z faktury. Toto je tedy uzavřeno. Nyní opět 2 týdny urguji, aby byla konečně podána žádost o proplacení dotace a potvrzeno penále. Zatím nedořešeno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.7.2024 10:29, před 7 měsíci


Lenka Schonherr

Hodnocení:

Komentář: Jsem zklamaná přístupem spol. ISTA Solar, nekomunikují, zasílají jen předčasné faktury, závazky neplní.