Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednané zboží jsem přebral ikdyž jsem věděl, že je tam naúčtována větší částka, aby se věc nekomplikovala
kvůli opětovné dopravě. Poté jsem kontaktoval zmíněný e-shop o věci informoval, paní obratem volala, že zboží skutečně
špatně nafakturovali (bez akční slevy), že se omlouvají a obratem vystaví dobropis a žádali o číslo účtu na který mají
poslat peníze. Když se po týdnu nic nedělo, napsal jsem další e-mail, na který mi opět přišel omluvný e-mail,
že peníze posílají. Když se nic nedělo a poslal jsem další e-mail, napsali mi dokonce, že peníze i dobropis poslali
a když opět nic nedošlo a poslal jsem další e-mail, přestali komunikovat.
Nákup zboží proběhl 15.7.2015 !!! a od té doby se neústále dožaduji vrácení navíc zaplacených peněz (cca. 300Kč). Dokonce
mi se zbožím neposlali ani fakturu ani elektronickou ani papírovou.
Když jsem trochu pátral, zjistil jsem, že zmíněný e-shop má i jiné webové stránky se stejnou adresou a tel. čísly např.
www.stavebniny-zemas.cz, www.velkoobchodpolykarbonaty.cz a jiné
a když zapátrám po recenzích na tyto obchody, tak je jasné, že to není ojedinělý případ. Jednatelkou je Lenka Hořejší na kterou jsem i zde našel stížnost.
Bohužel nemám ani fakturu, kterou mi se zbožím nedodali a uznání špatně nafakturované částky jsem řešil telefonicky a e-mailem
Řešení je jednoduché a od nich neustále slibované - vrácení neoprávněně naúčtované částky + faktura
|
Tweet |
Popsané jednání je dle § 2991 a násl. občanského zákoníku považováno za bezdůvodné obohacení. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Jestliže podnikatel nereaguje na emaily, doporučujeme vést komunikaci písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis zaslaný s využitím provozovatele poštovních služeb se považuje za doručený 3. den po odeslání i v případě, že adresát zmaří jeho doručení. Veškeré takto uskutečněné právní jednání bude tedy vůči podnikateli účinné. Nejméně 7 dní před případným podáním žaloby je vhodné podnikateli zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. V opačném případě nelze v rámci soudního řízení vymáhat též náhradu vynaložených nákladů.
Co se týče samotné faktury, prodávající je povinen na žádost spotřebitele vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího a jeho identifikační číslo. Nevydání tohoto dokladu může být považováno za správní delikt dle § 24 odst. 7 písm. o) zákona o ochraně spotřebitele, za který lze uložit pokutu až do výše 1000000 Kč. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, jíž může spotřebitel podat podnět k prošetření.
Podnikatel nereagoval na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.