Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 15.10.2023 jsem od firmy Postýlkov s.r.o. objednala vyvýšenou postel se schůdkami. Firma požadovala zaplatit celou částku, kterou jsem hned v den objednávky postele poslala v prospěch jejich bankovního účtu. Paní M. jsem ještě psala mail ohledně dalších informací, paní komunikovala a odepisovala do pár minut. Mailem jsem dostala potvrzení, že postel bude hotová v průběhu ledna až února. Bohužel nikdo se mi neozval a v únoru jsem psala a taky volala kdy můžu očekávat doručení postele. Na moje dotazování mi bylo řečeno, že jsem se spletla a postel bude až v dubnu. Paní mi klamala. V dubnu opět od firmy žádná komunikace a na můj email, kdy mi dovezou postel nikdo nereagoval. Na začátku května mi volal majitel firmy pán M., že postel dá až teď do výroby, upřesnil si se mnou detaily a na můj dotaz kdy mi dovezou postel odpověděl, že koncem května. Poslední květnový týden jsem volal paní M. aby mi upřesnili termín, dokázala mi říct jenom to, že to bude koncem týdne o víkendu. Ve středu mi bylo řečeno, že postel dovezou v neděli. Bohužel nestalo se tak. V neděli mi přišla od pána M.a sms správa, že měli úraz na dílně a postel mi nedovezou. Postele pro firmu Postýlkov s.r.o. rozváží externí firma. Postel, kterou jsme měla objednanou měla být celá kompletně v bílém převedení takže v danou dobu rozvozu by už měla být hotová. 2.6.2024 jsem jim poslala odstoupení od kupní smlouvy. Paní mi odepsala, že odstoupení přijala. Uběhl týden a dlužná částka 23 410,-Kč mi nebyla poslána. Opět jsem se mailem připomněla. Paní M., napsala, že si to ,,zapíše,, k sobě. Uběhlo dalších pár dnů, zůstali 4 dni do konce 14 denní výpovědný doby. Paní jsem opět psala email, bohužel bez reakce. Dnes 17.6.2024 jsem posílala předžalobní výzvu emailem a zatím taky bez reakce. Firma nekomunikuje, porušuje obchodní zákon, klame zákazníky.
vyvýšená postel Aghata se schůdky
Zaslání dlužné částky na můj účet.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Postýlkov s.r.o., Osady Ležáků 835, 53851 Chrast. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.