Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 7.6. 2021 jsem zakoupil ve Zlínské pobočce zádový motorový rosič HECHT459. Přikoupil jsem za 1200,- kč prodlouženou záruku na 3 roky. První opravená závada byl nefunkční karburátor po prvním použití. Po dvou letech požívání (jaro, podzim) začala z čerpadla protékat postřiková kapalina. Dne 16.5.2024 jsem rosič předal k opravě v rámci prodloužené záruční doby. Byl jsem však nyní informován, že se jedná o běžné opotřebení, na které se záruka nevztahuje. Nabídli opravu za 2000,-kč, s čímž jsem nesouhlasil a žádal o opravu v rámci záruky. Odpověď:
"Po obdržení Vašeho e-mailu jsme přezkoumali podrobnosti Vaší servisní zakázky ze dne 16.05.2024 a bohužel Vám musíme sdělit, že nevznikl nárok na provedení této opravy v rámci záručních podmínek a potvrzujeme platnost nabídky placené opravy.
Prosíme o pročtení návodu, kde jsou uvedeny veškeré informace. Pokud s vyjádřením nesouhlasíte, můžete jej podat do reklamace. Na základě případné servisní zakázky se k Vašemu požadavku vyjádří servisní technik."
Má odpověď:
"Děkuji za odpověď, která ale pro mě obsahuje nedostatečné informace a nic neříkající formulace.
Prosím o konkrétní uvedení na základě ČEHO nevnikl nárok na provedení této opravy??? S běžným opotřebením zásadně nesouhlasím, za toto slovo můžete schovat téměř všechno, chci konkrétní popis co je špatně, proč protéká čerpadlo.
Návod jsem samozřejmě četl, nevím opět co myslíte uvedením veškerých informací? Můžete být konkrétní, co v mém případě bylo zanedbáno?
Úplně nerozumím ani formulaci „Pokud s vyjádřením nesouhlasíte, můžete jej podat do reklamace“… Do jaké reklamace? Myslíte mail hecht@hecht.cz, nebo mám napsat do hlavičky Reklamace???
Na základě JAKÉ servisní zakázky se vyjádří technik? Ten se dle mého názoru měl vyjádřit už k tomu, jakým běžným opotřebením může dojít k nesprávné funkci čerpadla. Na toto vyjádření stále čekám, když není možné se s vašimi techniky ani s nikým kompetentním spojit telefonicky.
Takže s Vaší odpovědí nesouhlasím a podávám tímto Reklamaci na vaše rozhodnutí.
Očekávám taky srozumitelné odpovědi na mé dotazy."
Rosič poslali zpět na prodejnu.
Hecht 459 zádový rosič, prodloužená záruka na 3 roky
Oprava protékajícího čerpadla v rámci prodloužené záruky, nebo výměna zboží.
|
Tweet |
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Brzico, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit tento výrobek. Vždy se snažíme najít řešení tak, aby naši zákazníci zůstávali spokojení jak s námi nabízenými výrobky, tak s našimi službami. Vaše servisní zakázka bude vyřízená dle Vámi navrhovaného řešení uvedeného ve Vaší servisní zakázce. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Firma stále trvala na neuznání reklamace a takto i napsala první vyjádření do dTestu. Po odeslání neopraveného rosiče zpět na prodejnu jsem se rozhodl jej nepřevzít a znovu podat k reklamaci. Před 8 dny se firma znovu vyjádřila: Vaše servisní zakázka bude vyřízená dle Vámi navrhovaného řešení uvedeného ve Vaší servisní zakázce, viz výše. Huráááá. Nyní už jsem převzal rosič s vyměněným čerpadlem. Tímto chci povzbudit ty, kteří zažívají něco podobného, nevzdávejte se a trvejte na správné věci! Díky firmě dTest za zveřejnění! Bohužel Hechtu děkovat nemůžu, protože dle mého názoru nakonec udělal pouze to, co mělo být bez diskuzí a nervů provedeno hned na začátku.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za zveřejnění, bez něj bych zřejmě neuspěl.