Společnost


One Energy & One Mobile a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#7693Změna-zpoplatnění tarifu ve výpovědní lhůtě

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2015, před 9 lety

Jan Dobrík

Znění stížnosti

Dobrý den, u společnosti One Mobile jsem měl tarif "Dohoda na jedničku" s nulovým paušálem a platbou za konkrétní provolané minuty a odeslané SMS v měsíčním souhrnu. 16.6. 2015 mi bylo doručeno "Ukončení smlouvy" s výpovědní lhůtou 3 měsíce, která uplyne dne 30.9. 2015. Byl mi nabídnut jiný podstatně nevýhodný tarif se žádostí potvrzení či zamítnutí této nabídky z mé strany. Ve výpovědi bylo uvedeno, že číslo bude zrušeno, pokud si do této doby nezažádám o ČVOP kód pro převod čísla k jinému operátorovi, nebo nepotvrdím nově nabídnutý (nevýhodný) tarif.
Jelikož jsem se držel litery obdržené výpovědi, hledal jsem jiného operátora a s odpovědí jsem nespěchal, neboť z praxe s již mnou provedenými převody u jiných čísel jsem věděl, že celá transakce s ČVOP trvá maximálně měsíc.
Dne 7.8. 2015 mi přišel další dopis s touto novou informací:
"Zároveň bychom Vás rádi informovali, že z důvodu mnoho podnětů, jenž obdrželo naše zákaznické centrum, bude ponechán paušální tarif Dohoda na Jedničku bez minimálního měsíčního plnění. Přejete-li si tedy zachovat stávající smlouvu, je možno tak učinit.
Nicméně nadále konstatujeme, že s účinností od 1. 8. 2015 došlo k navedení nového ceníku telekomunikačních/ostatních služeb naší společnosti. Vlivem této změny bude nově účtován poplatek 30 Kč s DPH za vedení SIM karty.
Na toto sdělení jsem tedy odpověděl takto:
"Dobrý den, jelikož nesouhlasím se změnami proti stávající smlouvě, potvrzuji Vaši výpověď a žádám tímto o zaslání ČVOP kódu pro převod čísla k jinému operátorovi."
Odpověď přišla až 25.8. 2015 s tímto vysvětlením:
"děkujeme za reakci na zaslanou e-mailovou zprávu. Zprvu se mi dovolte omluvit za prodlevu v řešení Vašeho požadavku, nicméně jsem se po celou dobu nacházela mimo kancelář a nemohla jsem tak Váš požadavek zpracovat."
Po týdnu mi však přišla faktura na avizovaných 30,-Kč a ještě určitě přijde i za tento měsíc, neboť ČVOP dorazilo před dvěma dny. Tento poplatek však v původní smlouvě nebyl, přestože jsem s novou tarifikací nesouhlasil byl mi naúčtován i v době, když služba již dobíhá výpovědní lhůtu.
Ptám se tedy:
Má poskytovatel právo takto manipulovat s cenou za službu, když už je služba ve výpovědní lhůtě?
děkuji za vyjádření.


Požadované řešení

Dodržení původních parametrů výpovědi služby platných v době počátku výpovědi. Storno poplatků, které byly dodatečně aktivovány přestože služba již byla ve výpovědní lhůtě!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2015 11:57, před 9 lety

Zákon o elektronických komunikacích umožňuje jednostrannou změnu podmínek ze strany operátora, avšak takovéto změny smluv určitým způsobem omezuje. Operátor je proto povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o změně podmínek; pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka (např. při převedení na jiný tarif), musí i adresně informovat spotřebitele, kterého se změna týká. Dle §63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích v případě jednostranné změny podmínek má spotřebitel právo ukončit smlouvu s operátorem, a to nejpozději ke dni nabytí účinnosti změny a bez jakékoliv úhrady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.9.2015 11:31, před 9 lety

Vážený pane Dobríku,

s účinností od 1. 8. 2015 byl naveden nový ceník telekomunikačních/ostatních služeb společnosti One Mobile Česká republika a.s., kdy vlivem této změny je nově účtován poplatek za vedení SIM karty v hodnotě 30 Kč s DPH.

Společnost tak jednala dle ustanovení čl. D odst. 1 b Všeobecných obchodních podmínek, kdy má poskytovatel právo jednostranně měnit všeobecné obchodní podmínky, provozní podmínky poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací, popis služby a ceník služeb, a to za podmínek dále uvedených v čl. L, kdy se společnost tímto článkem řídila a ke dni 26. 6. 2015 informovala o výše uvedeném prostřednictvím webových stránek www.onemobile.cz, aplikace zákaznického portálu a poté rozesláním hromadné zprávy do e-mailových schránek našich zákazníků.

Nesouhlasí-li klient s navedením změny ceníků je nutno vyjádřit svůj nesouhlas nejpozději 15 dnů před dnem nabytí účinnosti změny a to písemně. Společnost One Mobile Česká republika a.s. poté dávala dostatečný čas pro provedení tohoto úkonu a to až do 31. 8. 2015.

E-mailová zpráva, která Vám byla zaslána dne 7. 8. 2015 byla pouze informační, abychom odvrátili situaci z opomenutím uplynutí výpovědní lhůty ze strany zákazníka, jelikož se v těchto případech často stává, že dojde poté k automatickému zrušení služby a klient se o této skutečností dozví až po zpracování požadavku. V zprávě jsem se taktéž zmiňovala o navedení nových ceníků našich služeb a to z toho důvodu, že byla zde možnost zrušit výpovědní lhůtu a pokračovat nadále ve využívání paušálního tarifu Dohoda na Jedničku bez minimálního měsíčního plnění, nicméně by se tento tarif řídil novým sazebníkem služeb.

Dle získaných informací ze stavu telekomunikační smlouvy, byl smluvní vztah již ukončen, kdy byla služba telefonního čísla převedena pod síť jiného poskytovatele.

Společnost One Mobile Česká republika a.s. postupovala v rámci Všeobecných obchodních podmínek, se kterými je nutno se seznámit ze strany zákazníka a to již při podpisu smlouvy.

V rámci zachování zákaznického přístupu a vstřícnosti naší společnosti, Vám bylo vystaveno nové vyúčtování za měsíc srpen 2015, které naleznete ve své e-mailové schránce.

Děkujeme za využívání služeb naší společnosti.
Přejeme pěkný den,

Klára Šafarčíková
referentka zákaznického centra


One Mobile Česká republika a.s.
Hornopolní 3322/34, 702 00 Ostrava
T: 910 500 513

Zákaznické centrum:
E: zakaznik@onemobile.cz | T: 910 500 600

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.9.2015 12:21, před 9 lety


Jan Dobrík

Obdržel jsem opravnou (storno) fakturu s nulovým vyúčtováním, což respektuje moje požadavky.
Pro upřesnění uvádím, že mne společnost v žádném případě včas (1 měsíc před nabytím účinnosti změny) neinformovala o změně (zpoplatnění) sporného tarifu! Můj tarif byl původně úplně zrušen a z tohoto důvodu mi byla operátorem ukončena smlouva výpovědí (16.6. 2015)!
Informaci o změně tarifu (zachování a zpoplatnění) jsem se dozvěděl až týden po nabytí účinnosti změny tarifu (7.8. 2015), čili žádný informační hromadný e-mail jsem včas neobdržel, takže informace poskytovatele považuji za zkreslující a nepravdivé, snažící se pouze zamlžit předešlé nekorektní chování ke klientovi...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.9.2015 15:13, před 9 lety

Vážený pane Dobríku,

velmi nás mrzí Váš negativní postoj vůči společnosti One Mobile Česká republika a.s.. Můžete vidět, že se ze všech sil snažíme být k zákazníkům vstřícní a vyhovět všem požadavků kladně vůči klientovi tak, jako bylo učiněno ve Vašem případě.

Z naší strany není důvod klamat koncové klienty a sdělovat nepravdivé informace. Nadále si stojíme za vhodně zvoleným postupem informování klienta o navedení změny ceníků a to s dostatečným předstihem. Informační e-mailová zpráva byla zaslána a bylo obdrženo mnoho podnětů na tuto zprávu, čímž bylo potvrzeno doručení e-mailu na straně klienta.

Jak jasně vidíte z postoje ze strany naší, nemáme potřebu získávat na zákaznících finanční prostředky navedením různých změn. Opatření zavedení poplatku za SIM kartu bylo navedeno proto, abychom mohli zachovat nejnižší možné ceny na telekomunikačním trhu a nebyli jsme tak nuceni zavést minimální měsíční plnění, kdy jsme z tohoto důvodu byli bohužel nuceni vypovědět Vaší stávající telekomunikační smlouvu.

Přes všechny neshody vlivem výše uvedeného věříme, že jste byl se službami společnosti One Mobile spokojen a převažuje u Vás spíše pozitivní myšlenky, než-li ty negativní.

Přejeme Vám mnoho úspěchů,

Klára Šafarčíková
referentka zákaznického centra


One Mobile Česká republika a.s.
Hornopolní 3322/34, 702 00 Ostrava
T: 910 500 513

Zákaznické centrum:
E: zakaznik@onemobile.cz | T: 910 500 600

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.9.2015 16:27, před 9 lety


Jan Dobrík

Hodnocení: