Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#76935Geniálně promyšlený podvod na lidi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.06.2024, před 7 měsíci

Jan Novotný

Znění stížnosti

Na pana Vavrdu, který se dnes schovává i s penězi od podvedených lídí za společnost Pratenorm se sídlem Labem Ltd.
Registrační číslo: 238165
House of Francis, Room 303, Ile Du Port, Mahe, Seychelská republika


Požadované řešení

Přání aby naše justice učinila za dost spravedlnosti a našla způsob jak co nejpřísněji potrestat takové společnosti, které vědomě okrádají lidi díky promyšlenému podvodu, který je po rozkličování okolností více než 100%!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2024 08:39, před 7 měsíci

Společnost Pratenorm s.r.o. (dříve známá jako společnost Centrum aukcí.cz s.r.o.) sídlí dle obchodního rejstříku na adrese: Kaprova 42/14, 110 00 Praha. Na této je možné společnost také kontaktovat, jelikož platí, že podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Obecně ke společnosti:
Máme za to, že společnost Pratenorm s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny (rozkliknutí ceníku a nalezení odpovídající částky).

Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Pratenorm s.r.o. porušován.

Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 5 000,- (nebo v jiných případech 6 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.

Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/

Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.

Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/

Aktuální vzhled "registračního tlačítka" je sice v souladu s částí novely občanského zákoníku, týkající se zákonné úpravy tlačítek zavazujících k platbě (konkrétně § 1826a tohoto zákona). Co se však týká samotného informování o ceně služby, je naše stanovisko neměnné a domníváme se tak, že spotřebitelé o ceně služby nejsou informováni řádně a včas (viz výše).

Zároveň máme nyní k dispozici dvě rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, která postup ČOI, a tedy i náš názor k dřívějším praktikám společnosti, potvrzují. Více informací se spotřebitelé mohou dozvědět např. v našem článku zde: https://www.dtest.cz/clanek-10251/pozor-na-smejdske-praktiky-spolecnosti-centrum-aukci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.6.2024 18:11, před 7 měsíci

Dobrý den pane Novotný, §12 ZOS v návaznosti na §13 zákona o cenách určuje jak má podnikatel informovat spotřebitele o ceně služby, tato zákonná ustanovení platí pro všechny podnikatelské subjekty bez rozdílu jaké prodávají služby a za jakou cenu, to snad pochopí každý, že zákon je pro všechny stejný. Pokud zde dTest o.p.s tvrdí, že by měla být cena služby již v prvotním inzerátu, tak by toto mělo platit pro všechny podnikatele bez rozdílu. Vzhledem k výše uvedenému trváme na svém stanovisku, že dTest o.p.s. zde šíří absolutní nesmysly, jelikož např. na zmiňovaných srealitách toto nikdo nečiní, z těch 93 tis inzerátů...Nebo snad ano ? Naše společnost splňuje všechna požadovaná nařízení jak tzv. "tlačítkové" novely, platné od 6.1.2023, tak § 12 ZOS a § 13 zákona o cenách a to tím, že každý spotřebitel obdrží před samotnou registrací na email v uzavřené, nezměnitelné podobě (pdf) předsmluvní podmínky, smluvní podmínky, obchodní podmínky, je upraveno registrační tlačítko, které již dTest o.p.s. "schválil", informace o zpoplatnění je uveřejněna opakovaně snad všude kde je to možné, v emailu, v ceníkách, a dokonce i tučným písmem přímo před registračním tlačítkem, z naší strany již nejde dělat více, nezlobte se.
Informace o poplatku je zveřejněna několikrát, opakovaně a to před samotnou registrací, přesně dle nařízení tzv. „tlačítkové novely“ platné od 6.1.2023.

1. před samotnou registrací jste obdržel email se smlouvou,
2. registrační tlačítko je označeno přesně dle tlačítkové novely platné od 6.1.2023,
3. text před registračním tlačítkem upozorňuje na placené služby, které se aktivují registrací,
4. informace o ceně služby je již v samotném prvotním realitním inzerátu.

Děkujeme tedy za úhradu poplatku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2024 06:46, před 6 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2024 18:30, před 5 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.