Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Dňa 14.6.2024 sme zaplatili pomocou ich portálu zájazd v sume 1259,42€ hneď ako nám boli poslané údaje mailom. O hodinu neskôr nám bolo povedané,že zájazd kúpil niekto iný skôr. Nerozumiem ako môže zájazd vygenerovany pre nás kúpiť niekto iný,ale to je už teraz bezpredmetné. Už piaty deň sa neviem dopátrať informácie kedy nám budú vrátené peniaze. stále mi tvrdia že to zistia a ozvú sa ale nikto sa zatiaľ neozval a stále dokola len píšem maily a volám. Už piaty deň a peniaze nikde. Po prečítaní rôznych sťažnosti na tomto portály sa začínam obávať a preto sa radšej obraciam s riešením problému na vás.
Požadujem iba okamžité vrátenie svojich peňazí nič iné.
|
Tweet |
Zpravidla platí, že pokud spotřebitel zaklikl na stránkách společnosti možnost "rezervovat" zájezd, jedná se o nezávaznou objednávku, po jejím obdržení společnost zjišťuje, zda je zájezd stále dostupný. V případě dostupnosti pak společnost provádí rezervaci a následně jsou spotřebiteli odeslány pokyny pro platbu a návrh smlouvy.
Smluvní vztah mezi spotřebitelem a společností je přitom platně a účinně uzavřen až odesláním vyplněné smlouvy a zaplacením platby (příp. zálohy).
Pokud tedy smlouva mezi spotřebitelem a společností nebyla uzavřena, má spotřebitel právo na vrácení zaplacené částky. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že jí byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.