Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den, dne 31. 10. 2023 jsem zakoupila sluchátka Technics EAH-A800E-S, u kterých mi zhruba za půl roku prasknul kloub. Stalo se tak při nasazování sluchátek, ve chvíli, kdy povolil nebyla ani roztažena na šířku hlavy. Se sluchátky jsem zacházela šetrně a raději je při úklidu ani neskládala a dávala je na stojan, aby s klouby nebyl problém. Reklamace podaná dne 26. 5. 2024 mi byla zamítnuta s odůvodněním "Během testování autorizovaným servisním technikem bylo zjištěno mechanické poškození, které není slučitelné se záručními podmínkami výrobce. Případ se zamítá."
U autorizovaného servisu jsem se ještě před podáním reklamace ptala na opravu, bylo mi sděleno, že takové poškození řešit nelze. S řešením nejsem spokojená, jelikož si myslím, že se jedná o výrobní vadu - na Amazonu jsou desítky recenzí, kde lidé zmiňují stejný problém (rupnutí kloubu). Podobné problémy jsem našla i na bhphotovideo.com, bestbuy.com a Reddit, byť v menší míře. I kdyby tento problém nastával jen u lidí s velkou hlavou, upřímně je to celkem neuvěřitelné, když vezmu v úvahu, že cena sluchátek se pohybuje 6000 Kč a výše. Chápu, že nelze dost dobře odhadnout, zda zákazník s výrobkem nezacházel nevhodným způsobem, ale pokud je tolik zákazníků, kteří mají problém s úplně stejným mechanickým poškozením, je to přinejmenším zvláštní. Dokonce i na Alze měl někdo se stejným produktem totožný problém.
Sluchátka Technics EAH-A800E-S
Vrácení peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření. Celou situaci budeme pro jistotu i nadále řešit s výrobcem a ověřovat kvalitu produktu. V této souvislosti produkt přijmee do nové reklamace, kterou obratem vyřídíme ke spokojenosti zákazníka.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme za informaci. Stížnost opět přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji, až bude mít nové informace.
Hodnocení:
Komentář: Reklamace uznána, peníze vráceny dobropisem, děkuji za rychlé vyřízení.