Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#76962Žádost o prověření: reklamační řízení na e-shopu alza.cz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2024, před 7 měsíci

Filip Fiala

Znění stížnosti

Dobrý den,

píši Vám ohledně reklamačního řízení, kterým jsem si nyní prošel. Celkově jsem reklamoval jednu položku dvakrát, a to pod číslem *** a ***.

*** byla zamítnuta na základě vypršení záruční doby. To je chybně, záruka se ještě v té době na klávesnici vztahovala, proto jsem reklamoval znovu, tentokrát pod číslem ***.

Jedná klávesnici Roccat Aimo 121 Swarm. Poprosil bych Vás o ověření dostatečnosti odůvodnění servisu. Přílohu zde bohužel nemohu přidat, avšak po komunikaci emailem a whatsappem jsem si jistý, že by se Vám ji podařilo dohledat. Případně mohu zaslat znovu. Jedná se o jediný protokol, který jsem dostal.
Cituji: "nejedná se o výrobní vadu, ale o vadu způsobenou jeho používáním/mechanickým opotřebením."

Není zde specifikováno žádné přesné mechanické opotřebení či co je myšleno používáním. Není zde uvedeno, co je poškozené a proč klávesnice nefunguje, jak má.
Zamítnutí reklamace musí být dle zákona písemně odůvodněno, v protokolu je pouze citován zákon, ale odůvodnění chybí. Odůvodnění servisu, že se jedná o běžné opotřebení mi tedy přijde nedostatečné.

Klávesnice je i dle popisu na stránkách (viz. příloha) prémiová a stavěná odolně. Cituji stránky: https://www.alza.cz/roccat-vulcan-121-aimo-us-layout-cerna-d5728660.htm
"Svrchní deska s eloxovaným hliníkem je krásná, ale především odolná. Pevné provedení chrání klávesnici ROCCAT Vulcan 121 AIMO před poškozením i během tuhých online bitev. Kvalitu provedení potvrzuje hmotnost, která činí 1 150 gramů."

Avšak odolná klávesnice by měla, když to řeknu obyčejně, něco vydržet. Cituji článek na stránkách https://gamingready.cz/vyplati-se-mechanicka-klavesnice/
"Mechanické klávesnice jsou podstatně dražší než základní membránové modely. Nicméně při správné péči vydrží více než deset let".

Prosím tedy o ověření. Celou situaci jsem řešil s Vámi již řešil. Přijde mi to z vaší strany velmi neprofesionální. Jak může být běžné opotřebení, a navíc bez udání, o jaké poškození jde, tak rychle zničit takto prémiovou klávesnici? Naprosto bych celou situaci chápal u klávesnice například za pět set korun, ale pořizovací cena této klávesnice byla tři tisíce.

Žádal jsem o přes email o další vyjádření ze strany servisu. Pracovník mi pouze potvrdil, že za stanoviskem servisu, že se jedná o dostatečné odůvodnění, si stojí. Mohu doložit emailovou konverzaci.

V tuto chvíli mi přijde, že se jedná o diskriminaci spotřebitele. Vypadá to, že se snažíte využít mé neznalosti v elektronice a pouze mi tvrdíte, že je věc poškozená a že se na to záruka nevztahuje. Ačkoliv pokud není v klávesnici vada, která byla již při počátku, a teprve po delším používání se projevila, jak mohla prémiová mechanická klávesnice během tak krátké doby přestat fungovat?

Celou situaci již řeším s českou obchodní inspekcí. Stále však doufám ve smírné řešení. Dokud klávesnice fungovala, jak měla, jednalo se o skvělý stroj, který nechci měnit.

Děkuji

S pozdravem

Filip Fiala


Produkt

Herní klávesnice ROCCAT Vulcan 121 AIMO Titan Switch Tactile, černá - US


Požadované řešení

Zajistit dostatečné vyjádření servisu, které zcela a jasně popisuje poškození klávesnice, prokazatelně určující, že se nejedná o výrobní vadu.
či
Zajistit opravu servisu v rámci záruční lhůty, která se sice již na klávesnici nevztahuje, ale v době první a druhé reklamace se ještě vztahovala.
či
Vrácení peněz, pokud již oprava není dle prodejce ekonomicky smysluplná (pro mě nejméně vhodné řešení, klávesnici mám rád)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2024 11:25, před 7 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.6.2024 17:29, před 7 měsíci

Dobrý den, děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.Z naší strany bude případ vyřízen formou dobropisem, jakmile obdržíme zboží. Omlouváme se za komplikace a děkujeme za spolupráci. S pozdravem, Adéla - Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2024 06:27, před 7 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit, případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.6.2024 08:55, před 7 měsíci


Filip Fiala

Hodnocení: