Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#76964Neuznaná reklamace v záruční době kratší než 6 měsíců.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2024, před 7 měsíci

Ondrej Chyle

Znění stížnosti

Reklamoval jsem závadu u bezdrátových sluchátka JBL Tune 760NC, jednalo se o nefunkční tlačítko. Datum prodeje 23.11.2024, reklamace 13.5.2024, zaslal jsem sluchátka v originálním obalu s příslušenstvím prostřednictvím Alzaboxu. číslo reklamace:***

30.5.2024 byla reklamace zamítnuta s následujícím vyjádřením: U reklamovaného produktu byl zjištěn neautorizovaný zásah (absence štítků, ochranných, plomb), na základě čehož nemůže být popisovaná vada vyřízena a reklamace autorizovaným servisem se zamítá.

Jelikož jsem sluchátka žádným způsobem nerozdělával, ani nevím jak se to dělá, zboží jsem nepřevzal o požádal na pobočce Alza Háje o opětovnou reklamaci s uvedením následujícího důvodu: Nefunkční tlačítko NFC. Nesouhlasím s vyjádřením servisu že do sluchátek někdo neodborně zasáhl. Sluchátka nebyla rozmontovávána jen jsou škrábance v okolí anc tlačítka. Závada tlačítka s tímto povrchovým poškozením ale nijak nesouvisí. Tlačítko selhalo a nikdo sluchátka nerozdělával. Prosím tedy o bližší informaci jak jsem jako uživatel tlačítko poškodil nebo neodborně vnikl do sluchátek.
Komentář od prodejce Alza Stav produktu:
Kontakt ověřen. Bez viditelného poškození. Drobné škrábance na mostu, naušníkách a kolem tlačítek a konektorů. Konektory v pořádku. SN se nedalo ověřit jinak než z krabice jelikož štítek sn na sluchátkách je nečitelný.


Dne 15.6 jsem obdržel opětovné vyjádření o zamítnutí reklamace. Zboží jsem zatím zpět nepřevzal.


Produkt

Bezdrátová sluchátka JBL Tune 760NC černá, Název produktu: JJ092q1j7 Sériové číslo: ***


Požadované řešení

Chtěl bych sluchátka vyměnit, případně opravit tak aby sluchátka byla plně funkční, jelikož byla sluchátka Vánočním dárkem pro dceru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2024 11:43, před 7 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Domníváme se, že pokud by bylo možné zboží identifikovat jiný způsobem, nemělo by dojít k zamítnutí reklamace z důvodu odstranění identifikačních štítků a sériového čísla. Pokud by to však možné nebylo, mohlo by být zamítnutí reklamace důvodné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.6.2024 13:38, před 7 měsíci

Dobrý den, děkuji za předání případu a Vaše vyjádření. Dle informací ze servisního střediska byla reklamace zamítnutá z důvodu absence sériového čísla na produktu. Z jejich strany nebylo možné ověřit produkt zakoupený u naší společnosti. Z naší strany byl případ vyřízen formou dobropisem. Omlouváme se za komplikace a děkujeme za spolupráci. S pozdravem, Eliška - Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
23.6.2024 20:02, před 7 měsíci


Ondrej Chyle

Hodnocení:

Komentář: Děkuji z pomoc i rychlé vyřízení.