Společnost


Monika Karolina Grata

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76974Neuznaná reklamace taburetu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 29 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2024, před 7 měsíci

Jana Provazníková

Znění stížnosti

REKLAMACE TABURETU 4.6.2024 – 20.6.2024

Taburet a sedačky od společnosti Bogart máme od listopadu 2023. Oba kusy nábytku jsou technicky velmi dobré, ale látka je nekvalitní nebo špatně sešitá (to nejsem schopna posoudit). V prosinci jsme museli reklamovat sedačku kvůli tomu, že se začala na sedácích párat. Reklamace proběhla bez problémů, přečalouněním, jen trvala déle, než je obvyklé. V červnu jsme ze stejného důvodu reklamovali i taburet, který jsme do té doby, než sedačky odešla na reklamaci nepoužívali vůbec, pak velmi omezeně.

Sešití taburetu i plocha sedací části je podle mého stejná jako v případě sedačky – sedací část rozdělená do kříže a sešitá. Reklamace byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození zákazníkem, které opravdu odmítám. Jedná se o stejnou vadu jako v předchozím případě. Nemáme žádná zvířata, s nábytkem se téměř nehýbalo, děti máme větší a od eskapády se sedačkou jsme jim koupili pytle na sezení na zemi. S manželem jsme oba kulturní lidé, nevidím důvod, proč bychom jediný kus nábytku, který jsme si do novostavby kromě kuchyně pořizovali jako nový, řezali nebo ničili. Sedačku ani taburet jsme nečistili, protože nebyl důvod.

Argumentace:

1) „Mechanické poškození zákazníkem“:
a) pokud se nemýlím, tak u reklamace do jednoho roku od převzetí zboží, což taburet splňuje, se má za to, že vada existovala už v době předání věci, očekávala bych z jejich strany tedy znalecký posudek
b) látka má dle výrobce skóre Martindale 45 000 otáček. Není možné, aby se za necelých 7 měsíců při minimálním používání oseděla.
c) Viz níže návod na užívání (ani v polském ani v českém jazyce) jsem k taburetu nedostala

2) „U taburetu je vyloučeno, že by tam vznikalo takové pnutí“:
a) pokud měl taburet jiný způsob užívání než standardní, měla jsem dostat návod na používání v českém jazyce, které jsem neobdržela
b) způsob použití a šití je u taburetu i sedačky úplně stejné

Děkuji za váš vhled a radu, jak situaci řešit.


Produkt

Moderní pohovka Annabelle II s nastavitelnými područkami a moderní taburet s úložným prostorem Annabelle, látka Rosario, Martindale 45 000 otáček, nosnost 150kg (https://www.nabytek-bogart.cz/moderni-taburet-s-uloznym-prostorem-annabelle-p-53981-1634-1634.html)


Požadované řešení

přečalounění taburetu, vrácení peněz za celý taburet nebo zaslání nového kusu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2024 12:58, před 7 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2024 22:31, před 5 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 15:07, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.