Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#76977Stížnost na řidiče a průvodčího vlaku.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

56 minut 38 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
21.06.2024, před 7 měsíci

Pavel Horák

Znění stížnosti

Včera 20.6.2024 jme se s manželkou vraceli z Olomouce vypraveným vlakem ve 14,02 s plánovanými zastávkami Přerov, Hulín, Otrokovice atd. Při konktrole jízdenek nás průvodčí upozornil na mimořádnou událost na trati s tím, že vlak asi skončí v Tlumačově. Sdělili jsme mu, že přestupujeme v Hulíně, takže náši cestu to neohrozí.
V Přerově nastoupilo tolik cestujících, že byl vlak přeplněný, cestující neprůchodně zaplnili i všechny ulličky se zavazadly.
Krátce po odjezdu ze stanice Přerov řidič vlaku ohlásil stanici Hulín a začal brzdit. S vypětím sil jsme se prodrali k výstupu, kde byl průvodčí, kterého jsem se ptal zda je to Hulín, ten nám otevřel a my vystoupili. Hned jsme však zjistili. že jsme ve stanici Horní Moštěnice a chtěli se vrátit do vlaku, průvodčí však nám zavřel před očima a vlak odjel.

Stížnost je na řidiče vlaku, že ohlásil stanici Hulín a zastavil v Horních Moštěnicích, přestože tam neměl vůbec zastavit a také na průvodčího, který stál u pravého výstupu vlaku, na dotaz zda je to Hulín nás nechal vystoupit a i když jsme se hned vrátili, nechal soupravu odjet. Při ohlášené stanici Hulín měl být přece u levého výstupu kde se v Hulíně vystupuje. Toto jejich neprofesionální a nezodpovědné jednání nám způsobilo velké problémy s dopravou domů a ztratilo naši důvětru ve Vámi poskytované služby.

Zůstali jsme sami opuštění v horku, na nevlídné zastávce bez informací a možnosti občerstvení, kde jsme na další spoj čekali více jak hodinu. Podle tamniho jízdního řádu však nejely ani dalí dva spoje, proto jsme si muleli zavolat taxi, abychom se dostali domů.

Je mi 78 let, manželce něco méně, oba z toho máme hrozný zážitek. Chápeme, že posádka tohoto vlaku byla ovlivněna ohlášenou situací, ale právě v takových situacích by si měli dávat pozor, aby svou nepozorností a svými chybami nezpůsobovali podobné nepříjemnosti a možné další mimořádné situace.

Pavel Horák s manželkou


Požadované řešení

Postačí nejen omluva, ale i domluva k uvedenému jízdnímu prsonálu, aby se to příště nestalo někomu jinému jako nám.
Náklady na taxi nám stejně neuhradíte.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2024 09:29, před 7 měsíci

Není-li služba poskytnuta nebo není-li poskytnuta ve sjednané kvalitě, doporučujeme spotřebiteli, aby uplatnil reklamaci. Jako vhodný nárok se jeví přiměřená sleva z jízdného.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.