Společnost


Courlux International SA

Počet nahlášených stížností:37
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#76984Neobjednané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.06.2024, před 7 měsíci

Šimon Krátký

Znění stížnosti

Dobrý den, přišel mi od firmy Courlux Internationl SA balíček spodního prádla, který jsem si neobjednal, poté co jsem jim zavolal a situaci vysvětlil, tak mi řekli, že to na moje jméno objednal někdo jiný a že to musím zaplatit, já jsem jim na to odpověděl, že to rozhodně dělat nebudu a že si buď zásilku mohou vyzvednout zpátky nebo mi poslat kód, pod kterým bych jim to mohl poslat zpět, abych nemusel hradit poštovné. To firma odmítla, s odůvodněním, že jsou Švýcarská firma a toto nědělají. Od té doby mi chodí poukázky k úhradě a 10.6. mi přišel email, že Intrum Czech, s.r.o. převzali do správy vymáhání pohledávky za Vaší osobou/společností. Z původních 99 Kč, teď mám uhradit 525,63 Kč.


Produkt

Spodní prádlo


Požadované řešení

Nechci už dostávat žádné upomínky ani balíčky, nic platit nehodlám. Dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele se jedná o agresivní obchodní praktiku, kterou pokutuje Česká obchodní inspekce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2024 08:56, před 7 měsíci

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (popř. závazek vůbec nevznikl), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - v tomto případě Intrum Czech s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Mimo jiné zdůrazňujeme, že spotřebitel není povinen výzvám inkasní agentury vyhovět. Inkasní agentura ze zákona nemá ani žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora.

I přes výše uvedené spotřebiteli doporučujeme možný závazek preventivně vypovědět, a to nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu. V případě sporu však bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že závazek opravdu vypověděl.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby společně s výpovědí podal i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Kontakty na společnost Courlux International SA:
- sídlo: Route de la Broye 117, CH – 1623 Semsales, Switzerland,
- adresa pro doručování v ČR: P.O. Box č. 54, 225 54 Praha 025,
- tel.: 283 08 08 12,
- e-mail: cz@courlux.com.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Webové stránky švýcarského dozorového orgánu, kterým je Bureau fédéral de la consommation, jsou dostupné na tomto odkazu: https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079. Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit: https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.7.2024 11:25, před 6 měsíci

Dobrý den,
Prověřovali jsme stížnost pana Šimona Krátkého. Objednávka na pánské boxerky značky Front Underwear byla provedena na internetu. Firma Courlux ji obdržela dne 2. 2. 2024.
Zákazník vyplnil objednávkový formulář online, kde uvedl své jméno, doručovací adresu, telefonní číslo, emailovou adresu, a dále požadovaný model a velikost spodního prádla. Objednat si zboží bez platby předem je velice snadné. Stačí zadat výše uvedené údaje, potvrdit a objednávku odeslat.
Součástí objednávkového formuláře, který musí nový zákazník odsouhlasit a potvrdit, je i prohlášení, že je starší 18ti let.
Doslovně: „Souhlasím se všemi podmínkami objednávky. Četl/a jsem a souhlasím s obchodními podmínkami společnosti Courlux a potvrzuji, že jsem starší 18 let.“
Pokud toto nový zákazník potvrdí, a objednávku odešle, považuje firma Courlux toto jeho prohlášení za pravdivé, a objednávku za platnou.
Následně je novému zákazníkovi zasláno na jeho e-mailovou adresu, kterou sám do objednávky uvedl, Potvrzení objednávky, kde je vše stručně shrnuto, a jsou zde také uvedeny veškeré kontaktní údaje na zákaznický servis pro případ, že byla objednávka uzavřena omylem, nebo si ji zákazník rozmyslel, či chce změnit doručovací údaje, apod., tak aby mohl kontaktovat zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux a svoji objednávku včas stornovat a nebo změnit. Zákaznický servis lze kontaktovat telefonicky, v pracovních dnech od 8:00 – 18:00 hodin, na tel. čísle: 283 08 08 12,
nebo na e-mailové adrese: cz@courlux.com, nebo na webové stránce firmy (www.courlux.com) se přihlásit pomocí svého zákaznického čísla a internetového kódu, který je uveden ve výše zmíněném potvrzení objednávky, a zaslat takto svůj požadavek. Všechny e-maily a webové požadavky jsou vyřizovány nejpozději do 3 pracovních dnů od obdržení.
Jestliže došlo k tomu, že objednávku neprovedl pan Krátký osobně, ale jeho osobní údaje zadal a použil někdo jiný, kdo je zná (někdo z rodiny, příbuzný, kamarád, kolega, soused…, atd.), to bohužel není možné zjistit.
Objednané zboží bylo odesláno na adresu pana Krátkého dne 8. 2. 2024, spolu s fakturou na úhradu pouze poštovného a balného ve výši 99,- Kč, s datem splatnosti 20. 3. 2024.
Dne 26. 2. 2024 kontaktoval pan Krátký telefonicky náš zákaznický servis se stížností na dodávku zboží, které si neobjednal. Zde mu bohužel operátorka nenabídla možnost proplacení poštovních nákladů, pokud by zásilku vrátil zpět. Tak by se celá situace k oboustranné spokojenosti včas vyřešila. Zákazník by poslal zboží zpět a následně bychom mu vynaložené poštovní náklady vrátili v plné výši zpět. Omlouváme se za toto pochybení ze strany zákaznického servisu, a velice nás mrzí, že celá situace dospěla až do stadia, kdy byla pohledávka pana Krátkého předána na inkasní kancelář Intrum Czech a začal zde proces vymáhání. Nicméně, na základě žádosti firmy Courlux, bylo toto vymáhání v Intrumu ukončeno dne 3. 7. 2024.
Firma Courlux k dnešnímu dni, tj. 23. 7. 2024, již za panem Krátkým žádnou pohledávku neeviduje.
Tímto potvrzujeme, že registrace pana Krátkého u značky Front Underwear, vedená pod zákaznickým číslem: 73883884907, byla ukončena a zrušena již
dne 26. 2. 2024. Žádné další zásilky nebudou na jeho adresu odesílány. Jeho osobní údaje byly vyřazeny z databáze firmy Courlux.
Ještě jednou se tímto panu Krátkému omlouváme za celé toto nedorozumění a za vzniklé komplikace a doufáme, že tímto můžeme považovat celou záležitost za uzavřenou.
Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2024 11:54, před 6 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit, případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.7.2024 19:45, před 6 měsíci


Šimon Krátký

Hodnocení: