Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10/6 24 jsem byl u pí švenhové prodloužit smlouvu a stala se nemilá věc ....nová smlouva byla pouze na jeden měsíc a při otázce proč ,mě bylo řečeno ,že jsem se o 14 dní opozdil s platbou za nájem za duben (bydlím u nich cca 2.5 roku a bylo to poprvé) ....řekl jsem jí ,že se mě takové jednání nelíbí . Na ten popud sebrala pí švenhova smlouvu a prohlásila ,že společnost cpi už nemá zájem abych u nich bydlel i nadále....zavolal jsem policii a až po jejich příjezdu jsem smlouvu opět dostal cca v 16hod a prodloužil nájem o jeden měsíc ....druhý den ráno cca v 7hod mě přišla smska (písemně jsem nic nedostal), abych vyklidil byt ,že společnost cpi mě smlouvu neprodlouží .....mohou mě vystěhovat bez mé přítomnosti ? jsem pracovně mimo českou lípu a vracím se tam jednou za měsíc a rozhodně do konce měsíce byt nevyklidím ....mohu chtít zpátky 5000kc za podpis smlouvy ,nic jim nedlužím a oni se jen tak rozhodnou ,že mě tam nechtějí a tohle mě přijde čistě účelové .....předem děkuji a snad tohle pomůže i dalším ....pokud hledáte bydlení ,tak společnosti cpi byty se vyhněte velkým obloukem ...hezký den všem
nájem/prodloužení smlouvy
rada co a jak dělat v takové situaci a na co má společnost cpi právo a co nemůže
|
Tweet |
V tomto případě se domníváme, že se jedná o vztah nájemce a pronajímatele (společnost CPI BYTY, a.s.).
Nájem lze sjednat buď na dobu určitou, anebo neurčitou. Občanský zákoník ale nestanovuje minimální dobu, na kterou je možné nájem sjednat. Z judikatury ovšem vyplývá, že nejkratší doba, na kterou lze nájem bytu platně sjednat, činí 6 měsíců.
Pokud by byla doba nájmu (v tomto případě jednoho měsíce) ujednána s cílem zkrátit práva nájemce (tedy obejít úpravu výpovědi), pak by se k takovému ujednání nepřihlíželo dle § 2235 odst. 1 občanského zákoníku. Následně by se uplatnila nevyvratitelná domněnka dle § 2204 odst. 1 občanského zákoníku, dle které platí, že se jedná o nájem na dobu neurčitou, jelikož si strany neujednaly dobu trvání nebo den skončení nájmu.
Jestliže byla smlouva o nájmu mezi stranami uzavřena, nemůže následně pronajímatel bez udání důvodů požadovat po nájemci okamžité vyklizení bytu.
Mimo to nemůže dojít k vyklizení bytu bez přítomnosti nájemce. Pokud by nájemce byt po skončení nájmu dobrovolně pronajímateli nepředal a nevyklidil, bude se muset pronajímatel obrátit na soud, který by posuzoval, zda došlo k platnému skončení nájmu. Jestliže soud rozhodne o vyklizení bytu, může následně dojít k jeho vyklizení i bez přítomnosti nájemníka na základě soudního příkazu. Vystěhování poté provádí soudní exekutor.
Více informací k vyklizení a předání nájemního bytu nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-10055/konec-najmu-zacatek-starosti.
Spotřebitel se může se svým problémem obrátit i na advokáta.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.