Společnost


IÚSZ - Internetová úložiště, správa a zabezpečení s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#7699Klamání spotřebitele a nemožnost reklamace služby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 9 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.09.2015, před 9 lety

Zdeněk Kubját

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s prosbou o posouzení případu. Jde o posouzení oprávněnosti nároku druhé strany. Popřípadě o radu, jak postupovat dále v této věci.


1. Služba objednána na základě zavádějících informací v propagačním mailu firmy, kde jsem registrován jako soukromá osoba a to bezplatnou registrací.
2. Služba objednána na webové stránce, kde není uvedena případná cena za službu a to jedním kliknutím bez možnosti opravy. Proto objednávku služby považuji za neplatnou z důvodu uvedení v omyl a z důvodu rozporu s dobrými mravy.
3. Objednávka několikrát reklamována se žádostí o odstoupení ve lhutě 14 dnů a to pomocí formuláře na webových stránkách společnosti. Bez možnosti jiného způsobu komunikace. Toto bez jakékoliv odpovědi druhé strany.
4. Jiným způsobem nelze komunikovat, poněvadž telefonická linka je pouze automat odkazující na webové stránky. Kontaktní mail nikde neuveden.
5. Jediný způsob kontaktu je pomocí formuláře s vygenerovaným číslem jednacím.
6. Ze strany poskytovatele služby nebylo provedeno žádné plnění.
7. Podotýkám, že praktiky této firmy odporují Občanskému zákoníku přinejmenším v nemožnosti komunikovat s určeným zástupcem firmy, či reklamovat službu osobně, či jiným způsobem bez přidělení č.j. .




Jedná se o společnost :

CSR & Protikorupcnilinka.cz s.r.o.
Centrální registr dlužníků ČR
CERD č.j........
140 00 Praha 
Česká republika 


Produkt

MOJE ZÁVAZKY (seznam dluhů po dobu 5 let + výpisy z registru dlužníků ZDARMA)


Požadované řešení

Anulování objednávky a zrušení nároku na platbu za služby, které jsem neodebral a společnost neposkytla žádné plnění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2015 09:14, před 9 lety

Podle § 13 zákona o ochraně spotřebitele je poskytovatel služby povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen reklamace), spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit. Plnění této informační povinnosti prodejce dozoruje Česká obchodní inspekce, která při zjištěném porušení může uložit podnikateli pokutu ve správním řízení. Pokud poskytovatel služby uvádí na internetových stránkách údaje o tom, kde lze reklamaci uplatnit a ve skutečnosti tímto způsobem uplatnit reklamaci nelze, pak takto podaná informace není řádná, nýbrž klamavá a zavádějící.

Jednání společnosti uvedené spotřebitelem ve stížnosti by bylo možné vyhodnotit rovněž jako agresivní obchodní praktiku zejména podle § 5a odst. 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele, pokud s přihlédnutím ke všem okolnostem výrazně zhoršuje možnost svobodného rozhodnutí spotřebitele. Při posuzování, zda je obchodní praktika agresivní, se přihlíží zejména k okolnostem načasování, místu a době trvání obchodní praktiky, způsobu jednání, vědomému využití nepříznivé situace spotřebitele a kladení nepřiměřených překážek pro uplatnění práv spotřebitele, kdy spotřebiteli fakticky není umožněno na základě poskytnutých informací podnikatelem poskytování placených služeb jakkoli reklamovat, popřípadě využít svého zákonného práva na odstoupení od smlouvy o poskytování služeb uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku ve lhůtě 14 dnů.

Pokud se skutečně jednalo o výše popsanou praktiku podnikatele, pak doporučujeme spotřebiteli podat neprodleně podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci k provedení kontroly jednání podnikatele ve vztahu ke spotřebiteli, lze tak učinit přímo na internetových stránkách ČOI. V případě zjištěného porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik při nabízení a poskytování služeb je oprávněn státní dozorový orgán uložit ve správním řízení podnikateli pokutu až do výše 5 miliónu korun. Spotřebitel může požádat dozorový orgán o vyrozumění o provedených opatřeních ve vztahu ke společnosti.

Vždy záleží na okolnosti, zda spotřebitel provedl pouze registraci své osoby u společnosti zdarma nebo si k bezplatné registraci objednal a zaplatil nějakou službu navíc (což mohl učinit pouhým kliknutím na odkaz). Pokud spotřebitel provedl jen bezplatnou registraci, tak lze tuto registraci zrušit, a to též bezplatně. Doporučujeme tak učinit prokazatelným způsobem písemným doporučeným dopisem s dodejkou. Není třeba registraci rušit žádnými jinými zvláštními kroky - jako např. mít notářsky ověřený podpis atd., což tato společnost v podmínkách tvrdí. Požadavek na notářské ověření je vzhledem ke způsobu uzavření smlouvy ve vztahu ke spotřebiteli nepřiměřený.

Pokud byla registrace bezplatná, tak i zrušení musí být bezplatné. Pokud byla registrace možná přes internet, tak zrušení registrace musí být možné také jednoduchou cestou např. dopisem. Z důvodu prokazatelnosti pro případ sporu je však pro spotřebitele lepší zaslání doporučeně s dodejkou, s tím, že spotřebitel si dobře uschová kopii odeslaného dopisu, který bude sloužit jako důkaz, že byla registraci spotřebitelem zrušena.

V doporučeném dopise bude vhodné uvést následující text:
Jelikož je registrace bezplatná, je důvodné očekávání, že zrušení registrace bude rovněž bezplatné. Pokud tomu tak není, považujete smlouvu za neplatnou z důvodu uvedení v omyl a z důvodu rozporu s dobrými mravy. Registraci si tedy přejete bezplatně zrušit.

Pokud totiž byla registrace bezplatná, nemůže být její zrušení zpoplatněno, takové ujednání je nepřiměřené a tudíž na základě § 1813 občanského zákoníku neplatné.

Dále je třeba zdůraznit, že podle § 1814 občanského zákoníku se zakazují ujednání, která dle písm. a) vylučují nebo omezují spotřebitelova práva z vadného plnění a dle písm. f) zavazují spotřebitele neodvolatelně k plnění za podmínek, s nimiž neměl možnost seznámit se před uzavřením smlouvy.

Dle § 1815 se k takovýmto nepřiměřeným ujednáním nepřihlíží, tzn. že takové jednání je vůči spotřebiteli neúčinné ze zákona. Takovéto nepřiměřené ujednání může způsobit neplatnost části uzavřené smlouvy, popřípadě i celé smlouvy, pokud bez vadné části nemůže trvat. V krajním případě se lze neplatnosti smlouvy domáhat v občanskoprávním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2016 14:07, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.