Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Koupila jsem si boty v CCC v Novém Jičíně, takové plátěné tenisky. Zhruba po 2 měsících a půl jsem si všimla schozené podrážky na patě, látka byla zcela roztrhaná a myslím si, že boty mi měli vydržet aspoň nějaký ten rok.Ve vyjádření k reklamaci mi bylo uvedeno že se nejedná o vadu, ale o poškození obuvi. Pokud se takto rychle poškodila tak v tom případě je to vada.A to není vše. Pravý a levý půlpár - odděluje se pryž od textilu- svršek na špicích, díry na patách.Pravý půlpár díra v podešví na patě.To je celý obsah reklamace.Tudiž, obuv kterou jsem si zakoupila nebyla poškozená, ale prostě a jednoduše vadná.
reklamace :1708/95/5/2014 - datum zakoupení:17.3.2015 - datum reklamace: 27.5.2015 - artikl a kod: Nylon Red W 05E083B
Požaduji vrácení peněz v plné výši na účet.Reklamace byla neuznána.
903329173/0800.
Sdělte mi další postup a kam mám poslat boty.
Přadková Pavla
Bernartice nad Odrou 262
741 01
reklamace 1708/95/5/2014
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.