Společnost


Vetnemo s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7702Nesouhlas s cenou služeb

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.09.2015, před 9 lety

Veronika Schovánková

Znění stížnosti

Dnes jsme byli v 19:50 u veterináře s naším psem s podezřením na svilušky podzimní. V ordinaci jsme lékaři ukázali packy psa, potvrdil, že se jedná o svilušky (bez jakéhokoliv výkonu, pouze kouknul) a doporučil k zakoupení přípravek na recepci. Na recepci nám vystavili účtenku na 690 Kč,kde byl napsán i výkon aplikace injekce 111 Kč přípravek. Když jsme se ohradili, omluvili se a doktor vytiskl novou účtenku na 625 Kč + 111 Kč přípravek. S cenou jsme nesouhlasili, poněvadž vyvěšený ceník na nástěnce (máme vyfocený) není kompletní, je jen zjednodušený a cena nám přišla za 4 min. konzultaci přemrštěná. Cena před výkonem nám sdělena samozřejmě nebyla.
Navrhli jsme částku 300 Kč + cenu přípravku, nicméně dohoda nebyla možná. Dohodli jsme se tedy na zavolání policie, poněvadž si chtěli ofotit mou občanku a s tím já nesouhlasila, pouze jsem souhlasila s opsáním si údajů jako je jméno a bydliště.
Po příjezdu policie prakticky došlo jen ke kontrole a předání mých základních osobních údajů a nechání si vystavení lékařské zprávy z výkonu. Policie byla velice vstřícná i chápavá, souhlasila, že cena je přemrštěná a ceník není kompletní, ale že oni s tím nic dělat nemohou, že jde o občanskoprávní spor. Přípravek jsme si teda nezakoupili a prozatím neuhradili ani jejich cenu poskytovaných služeb.


Produkt

- nemají ceník na svých stránkách. Na jejich vystaveném dokladu je uvedená částka 245 Kč za pohotovost a 355 Kč za klinické vyšetření


Požadované řešení

- sleva z ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2015 11:02, před 9 lety

Ceny za veterinární ošetření jsou zásadně smluvní. Rozdíly v cenách za srovnatelné veterinární úkony na různých pracovištích mohou být způsobeny mnoha faktory, například rozdíly v režijních nákladech praxe, používáním rozdílných materiálů a léčiv, rozdílných laboratorních a vyšetřovacích metod apod. V případě pochybností je vhodné se o předpokládané ceně zákroku informovat předem. Cena složitějších zákroků může být odhadnuta na základě znalosti zdravotního stavu a individuálních potřeb konkrétního pacienta.

Přesto se však domníváme, že i na poskytování služeb veterinárních lékařů lze podpůrně vztáhnout ustanovení § 12 zákona o ochraně spotřebitele, které se týká poskytování informací o ceně poskytovaných služeb. Nabídka poskytovaných služeb, popřípadě zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.

Prodávající (poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit například formou ceníku. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti zpravidla Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele, pokud se však nejedná o výjimku dle § 2 odst. g) zákona o ochraně spotřebitele, kdy v případě poskytování některých služeb upravených zvláštními zákony může být dozor svěřen profesním sdružením (jako je například Komora veterinárních lékařů České republiky).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2015 15:31, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.