Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes jsme byli v 19:50 u veterináře s naším psem s podezřením na svilušky podzimní. V ordinaci jsme lékaři ukázali packy psa, potvrdil, že se jedná o svilušky (bez jakéhokoliv výkonu, pouze kouknul) a doporučil k zakoupení přípravek na recepci. Na recepci nám vystavili účtenku na 690 Kč,kde byl napsán i výkon aplikace injekce 111 Kč přípravek. Když jsme se ohradili, omluvili se a doktor vytiskl novou účtenku na 625 Kč + 111 Kč přípravek. S cenou jsme nesouhlasili, poněvadž vyvěšený ceník na nástěnce (máme vyfocený) není kompletní, je jen zjednodušený a cena nám přišla za 4 min. konzultaci přemrštěná. Cena před výkonem nám sdělena samozřejmě nebyla.
Navrhli jsme částku 300 Kč + cenu přípravku, nicméně dohoda nebyla možná. Dohodli jsme se tedy na zavolání policie, poněvadž si chtěli ofotit mou občanku a s tím já nesouhlasila, pouze jsem souhlasila s opsáním si údajů jako je jméno a bydliště.
Po příjezdu policie prakticky došlo jen ke kontrole a předání mých základních osobních údajů a nechání si vystavení lékařské zprávy z výkonu. Policie byla velice vstřícná i chápavá, souhlasila, že cena je přemrštěná a ceník není kompletní, ale že oni s tím nic dělat nemohou, že jde o občanskoprávní spor. Přípravek jsme si teda nezakoupili a prozatím neuhradili ani jejich cenu poskytovaných služeb.
- nemají ceník na svých stránkách. Na jejich vystaveném dokladu je uvedená částka 245 Kč za pohotovost a 355 Kč za klinické vyšetření
- sleva z ceny
|
Tweet |
Ceny za veterinární ošetření jsou zásadně smluvní. Rozdíly v cenách za srovnatelné veterinární úkony na různých pracovištích mohou být způsobeny mnoha faktory, například rozdíly v režijních nákladech praxe, používáním rozdílných materiálů a léčiv, rozdílných laboratorních a vyšetřovacích metod apod. V případě pochybností je vhodné se o předpokládané ceně zákroku informovat předem. Cena složitějších zákroků může být odhadnuta na základě znalosti zdravotního stavu a individuálních potřeb konkrétního pacienta.
Přesto se však domníváme, že i na poskytování služeb veterinárních lékařů lze podpůrně vztáhnout ustanovení § 12 zákona o ochraně spotřebitele, které se týká poskytování informací o ceně poskytovaných služeb. Nabídka poskytovaných služeb, popřípadě zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající (poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit například formou ceníku. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti zpravidla Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele, pokud se však nejedná o výjimku dle § 2 odst. g) zákona o ochraně spotřebitele, kdy v případě poskytování některých služeb upravených zvláštními zákony může být dozor svěřen profesním sdružením (jako je například Komora veterinárních lékařů České republiky).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.