Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
19.6.24 jsem zaplatila Heuréce toaletní bariatrické toaletní křeslo Moretti RH 780 obj. č. 1000334928 cena 3770,- Kč. Ještě týž den přišlo potvrzení o převzetí od Pomůcky seniorům kód obj. 12400905. Druhý den mi přišel email od fy. Pomůcky seniorům, že křeslo je vyprodané a další dodávka může trvat 14 dní až 1 měsíc. Mohu prý ale objednávku zrušit a nebo čekat. Objednávala jsem na Heuréce, protože jsem této službě věřila, ale jak je vidět bordel je všude a my jsme pouze ubohý platící zákazník.
Kepková
obj č. 1000334928 Bariatrické toaletní křeslo Moretti RH 780
Potřebuji křeslo co nejdříve matka 95 let-po úrazu nedojde na WC
|
Tweet |
Dle bodu 3.2 podmínek služby (dostupných zde: https://heureka.group/cz-cs/podminky-pouzivani/podminky-pouzivani-nakupni-galerie-heureka-cz/) "Heureka zajišťuje Uživatelům možnost vyhledávat a srovnávat jednotlivé Nabídky, a dále v rámci Heureka Marketplace umožňuje odeslání Objednávek některým Obchodníkům za účelem uzavření Kupní smlouvy. S ohledem na to, že Nabídky jsou umísťovány Obchodníky na základě automatizovaných procesů, neodpovídá Provozovatel za případné chyby, nepřesnosti nebo vadné údaje jednotlivých Nabídek..."
Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.
Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit, je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Tedy právo na odstoupení od smlouvy má jak spotřebitel, tak i podnikatel.
Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Domníváme se tedy, že v tomto případě je smlouvu možné splnit. Spotřebitel tak dle našeho názoru může trvat na dodání objednaného zboží, jak již i učinil. Z popisu stížnost však vyplývá, že společnost spotřebiteli následně navrhla řešení ve formě vrácení peněžních prostředků, či dodání zboží, které může trvat až 14 dní.
Zároveň platí, že pokud prodávající nedodá zboží ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.