Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od 1.5.2024 mi začaly chodit nevyžádané SMS zprávy s nabídkou půjček ačkoliv jsem se nikdy a nikde o žádnou půjčku nezajímala. Můj telefon nemá aktivní datový tarif a navíc je tak starý, že se pomocí něj internetové stránky ani nedají zobrazit. V některých SMS zprávách je kromě podezřelých odkazů na půjčky odkaz k údajnému "odhlášení" st0p.cz, kterážto doména je vlastněna společností VOLSOR, s.r.o.. Vzhledem k tomuto faktu se logicky domnívám, že tato společnost je také původcem nevyžádaných SMS. Této společnosti jsem žádným způsobem nedala souhlas s využíváním mého telefonního čísla k marketingovým ani jiným účelům.
Odstranit moje telefonní číslo z databází společnosti VOLSOR, s.r.o. (a ze všech dalších míst, kam moje číslo případně rozdistribuovali), přestat mi zasílat jakékoliv SMS zprávy.
|
Tweet |
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Dle informací na stránkách společnosti platí, že odvolání souhlasu se zpracováním údajů je možné učinit prostřednictvím formuláře na webových stránkách odhlasit.creditsec.cz nebo písemně na e-mailovou adresu dataprotection@volsor.com.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.