Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zásilka z Číny nebyla doručena a nedošlo ani k vyrozumění o uložení zásilky na poště, abych si ji mohla vyzvednout osobně. Když jsem to zjistila, byla zásilka již na cestě zpět odesílateli v Číně. na dotaz v Depu Mošnov mi bylo sděleno, že dle údajů k zásilce nebyl učiněn ani pokus o doručení a po uložení byla zásilka vrácena. Dne 24.6.2024 jsem uplatnila reklamaci, ta byla však zamítnuta, protože jsem nedoložila podací stvrzenku. Jelikož nejsem odesílatel tímto dokladem nedisponuji, nicméně jsem doložila ze sledování zásilky na stránkách České pošty a výpis o historii postupu doručování už od odeslání odesílatelem. Odesílatel odmítá jakoukoli odpovědnost za dopravu a neposkytne kompenzaci za nedoručené zboží. Postupem České pošty mi tak byla způsobena škoda ve výši 1.116,58 Kč. Zřejmě se nejedná o ojedinělý případ, jelikož u dalších aktuálních zásilek jsem zaznamenala, že byl dle sledování zásilky učiněn pokus o doručení a dále bylo ve sledování zásilky uvedeno, že byla uložena na základě žádosti adresáta, nicméně k žádnému pokusu o doručení nedošlo, nebylo zanecháno ani avízo o uložení zásilky a žádná žádost o uložení nebyla učiněna. Pokud bych toto nezachytila včas, mám za to, že výsledek by byl stejný jako u předešlé zásilky a byla by po vypršení lhůty úložní lhůty vrácena zpět odesílateli, aniž bych se o tom dověděla.
Nedoručení zásilky
Požaduji kompenzaci způsobené škody ve výši 1.116,58 Kč a sjednání nápravy tak, aby k podobným případům již nedocházelo.
|
Tweet |
Nejsou-li služby poskytovány ujednaným způsobem nebo v ujednané kvalitě, je možné podat reklamaci na kterékoliv poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Reklamovat nedodání zásilky, může kdokoliv, adresát i odesílatel, avšak vždy na základě předložení podacího lístku. Jedná se o doklad, že byla uzavřena poštovní smlouva. V případě, že by odesílatel poskytl zákazníkovi podací lístek, může spotřebitel po jeho předložení reklamovat službu i on jako adresát, byť České poště poštovné nezaplatil. Podstatné je, že kdo má podací lístek, může reklamovat.
Pokud Česká pošta, s.p. nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.