Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#7705Vymáhání platby za nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2015, před 9 lety

Jiří Matička

Znění stížnosti

Příběh je stejný jak to popisují předešlí pisatelé. Obdržení uvítacího balíčku, okamžité zaslání dalšího. Zrušení telefonem, zaplacení uvítacího balíčku a vrácení 2. zásilky. Vyžadování plné moci aby prý mohli na poště vymáhat částky za ztracené zboží. Já nic nedostal, tak nevím proč platit dále a dělat ze sebe udavače na firmu, která mě žádné zboží do schránky nedala. Chce li být fi. Helvetia akurátní ať to zasílá doporučeně. Protože se jedná o pochybnou obchodní praktiku, předal jsem svou stížnost České obch. inspekci. Jiří Matička Praha


Požadované řešení

Přestat s vydíráním a zavedení zasílání zásilek doporučeně na podpis


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2015 09:16, před 9 lety

Pokud je spotřebitel přesvědčený o tom, že společnost Helvetia Direct Marketing s.r.o. při nabídce a prodeji zboží (formou uzavírání smluv na dálku prostřednictvím uskutečněného telefonického hovoru se spotřebitelem a při provozování své podnikatelské činnosti), používá a v konkrétním případě vůči spotřebiteli použila v rozporu s platnou právní úpravou na ochranu spotřebitele klamavou obchodní praktiku, zejména praktiku dle § 5a odst. 1 písm. a, b, c, d tohoto zákona, je spotřebitel oprávněn zvážit a popřípadě podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci k provedení kontroly u podnikatele. V případě zjištěného porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik při nabízení a prodeji zboží je oprávněn státní dozorový orgán uložit ve správním řízení podnikateli pokutu až do výše 5 miliónu korun.

V daném případě z popisu uvedeného ve stížnosti by bylo možné vyhodnotit jednání společnosti jako agresivní obchodní praktiku, pokud s přihlédnutím ke všem okolnostem svým obtěžováním, donucováním výrazně zhoršuje možnost svobodného rozhodnutí spotřebitele. Při posuzování, zda je obchodní praktika agresivní, se přihlíží zejména k okolnostem načasování, místu a době trvání obchodní praktiky, způsobu jednání, jeho výhružnosti, vědomému využití nepříznivé situace spotřebitele a kladení nepřiměřených překážek pro uplatnění práv spotřebitele.

Pokud je ujednáno, že se zboží dodává v pravidelných zásilkách, má spotřebitel právo odstoupit od každé jednotlivé zásilky bez udání důvodu do 14 dnů od doručení. Způsob úplného zrušení pravidelných zásilek se pak řídí smlouvou, popřípadě obchodními podmínkami, ale vždy je žádoucí učinit tak písemně prokazatelnou formou. Spotřebiteli doporučujeme uchovat si doklady o odstoupení od smlouvy.

Nabídka pravidelných zásilek inzerovaná společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. uvádí, že pro jejich zrušení je třeba informovat zákaznické oddělení. Pravidelné zasílání lze tedy zrušit i telefonicky, ale spotřebiteli však doporučujeme z důvodů předběžné opatrnosti, aby tak učinil písemně, doporučeně s dodejkou na adresu společnosti, aby učiněné právní jednání bylo prokazatelné pro případ jakéhokoli sporu.

Doporučujeme tedy spotřebiteli zaslat písemný dopis, a to nejlépe doporučeně a s dodejkou, v němž odmítne jakékoliv další platby za zboží či doručování neobjednaného zboží. Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím komunikace na dálku, bude se na dodávky dalšího zboží hledět jako na neobjednané plnění.

U neobjednaného plnění dle § 1838 občanského zákoníku platí, že spotřebitel nemusí takové zboží na své náklady vracet a ani o tom podnikatele vyrozumět. Pokud spotřebitel odstoupil řádně od smlouvy týkající se dalších dodávek zboží, a společnost přesto další zboží na adresu zákazníka expedovala na své riziko jako obyčejnou zásilku, není spotřebitel povinen vystavovat společnosti žádné plné moci či čestná prohlášení. Občanský zákoník tak výslovně v uvedeném ustanovení stanoví, že pokud bylo spotřebiteli dodáno zboží, které si neobjednal (to samé platí ohledně pokračování v zasílání zboží, pokud spotřebitel od smlouvy řádně prokazatelně odstoupil) má právo s dodaným zbožím naložit podle libosti (ponechat si je, zničit apod.), aniž mu hrozí právní sankce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.9.2015 09:35, před 9 lety

Dobrý den,

panu Matičkovi jsme zasílali Čestné prohlášení jako standardní postup v případě, že zákazník zásilku neobdržel.Pan Matička nám 24.8.2015 volal na zákaznickou linku s tím, že nám žádné prohlášení podepisovat nebude, že jsme šmejdi a vyhrožoval vším možným i nemožným.

Jednalo se o telefonickou objednávku, která je brána zákonem jako plnohodnotná. Uvítací balíček byl v pořádku uhrazen, druhá zásilka se k nám vrátila zpět a třetí zásilku jsme evidovali jako neuhrazenou a nevrácenou. Dne 20.5.2015 nám volala manželka pana Matičky, která tvrdila, že si její manžel nic neobjednal (objednávkový hovor k dispozici) a i ta nám nadávala do podvodníků atd. Pan Matička poté volal 9.6.2015 s tím, že Uvítací balíček uhradí a třetí zásilku neobdržel, proto bylo zasláno Čestné prohlášení.

Vždy se snažíme se zákazníkem vše vyřešit smírnou cestou, ovšem pokud tomuto přístupu není zákazník nakloněn, ani my nemůžeme pomoci.

Třetí zásilku jsme tedy odepsali a pana Matičku jsme vyřadili z marketingových nabídek a databází. Již mu nic nebude z naší strany nabízeno, ani nebude kontaktován.

S pozdravem

Dominika Rathanová
Zákaznický servis Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2015 09:18, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného. Následně má možnost stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2015 09:24, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.