Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, rád bych se zeptal zdali mám na něco právo .
Objednal jsem si na Alze rozbalenou televizi za několik desítek tisíc , zaplatil , při převzetí jsem zjistil už dle obalu že je to jiná televize než má být . Televizi jsem tedy nepřevzal .
Jinou televizi stejného modelu rozbalenou nemají ale mají skladem nerozbalené televize . Samozřejmě televize bez statusu rozbaleno jsou o několik tisíc dražší .
Musí se akceptovat chyba systému nebo na objednávce mohu trvat .
Děkuji za reakci .
Jen dodání informací zda mám nárok na zboží nebo musím akceptovat chybu systému .
|
Tweet |
Dle § 2169 občanského zákoníku je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Pokud tedy společnost může dodat objednané zboží s vyššími náklady na její straně, neuplatní se v tomto případě nemožnost plnění a spotřebitel dle našeho názoru může požadovat dodání objednaného modelu televize.
Domníváme se totiž, že nemožnost dodání rozbaleného kusu (z důvodu systémové chyby apod.) nemůže jít k tíži spotřebitele, neboť šlo o pochybení společnosti, která dříve dodala špatný kus. Spotřebiteli by tedy měl být (dle našeho názoru) dodán kus srovnatelné nebo lepší kvality (např. nový).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Vacku, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Pokud budete mít o ověření případu zájem ráda bych Vás požádala o zaslání čísla Vaší objednávky. Za Vaši odpověď Vám předem děkuji a přeji Vám příjemný zbytek dne. Se srdečnými pozdravy Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den děkuji za reakci ,
Číslo objednávky
511035922
Číslo reklamace
ASRE24807111
Též přeji pěkný den .
Vacek
Dobrý den pane Vacku, děkuji za Vaši odpověď. Na základě naší předchozí komunikace bych Vás tímto ráda požádala o informaci, zda-li bude možné tento případ uzavřít. Děkuji a přeji Vám hezký den. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Hodnocení: