Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Objednala jsem si skříň, která měla do konce týdne přijít a přišla až po 14 dnech, protože čekali na dodání do skladu. Pak tedy skrin konečně přišla, ale při sestavování jsme zjistili ze nám poslali špatně police a dvere. Volala jsem tedy na reklamace kde mi bylo slíbeno ze to začátkem týdne vyřeší a ať vyplnim reklamacni formulář na internetu. To jsem udělala a čekala. Když se nic nedělo tak jsem tam volala a bylo mi řečeno ze sklad nekomunikuje ale ze to budou urgovat na konec týdne. Když se stále nic nedělo tak jsem volala a bylo mi slíbeno na začátku dalšího týdne a světě div se zase nic. Akorát slibuji a nic z toho. To ze sklad neumí vyskladnit spravne krabice není muj problém. Mne tu akorát stojí práce protože jsme v rekonstrukci a nemáme kam dávat věci. Upřímně kvůli takové nespolehlivosti už nemám chuť si od nich nic objednávat. A co si tak čtu tak koukám ze se jim tohle děje docela často. To si radši priplatim a objednam u konkurence, kde se na ne mohu spolehnout. Tady umí akorát slibovat aby měli pokoj a skutek utek…
Vyměnit v co nejbližším termínu dva spatne balíky za spravne.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
již bylo vyřešeno (30.6.) závozem nových, správných balení. Za komplikace se omlouváme!
SCONTO Nábytek
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit, případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému uzavíráme stížnost s dosažením dohody.