Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Dne 6.6.2024 jsem u společnosti AAA Auto (AUTO DISKONT s.r.o) zakoupil vůz značky Renault Kangoo 1,2, r.v.: 2002 s nájezdem 144.XXX km za cen 29.999,-. Auto jsem kupoval s vědomím, že jsou na autě špatné brzdy, zadní ložiska a tuhá spojka. Byl jsem ochoten tyto závady na autě na své náklady opravit a auto využívat pro pracovní účely. Přibližně 10 dní po koupi začal z výfuku jít bílý kouř, auto začalo cukat, motor žere vodu a tvoří se emulze na víku motorového oleje a je téměř nepojízdné. Auto jsem na své vlastní náklady dopravil do servisu kde mi byla po zhlédnutí vozu vystavena cenová nabídka opravy na částku cca 42.000,- s tím, že nemusí být částka konečná. Byla zjištena prasklá hlava motoru! S tímto naceněním jsem osobně zajel na pobočku, kde jsem auto kupoval a sepsali jsme reklamační protokol. Po pár dnech mi byl doručen dopis, že mi reklamaci zamítají, protože jsem byl seznámen s technickým stavem vozu. Já ale nikdy nepodepsal, že auto za 10 dní od koupi přestane fungovat, že motor bude pomalu na výměnu a bude vyžadovat opravu za cca 42.000,-. Jsem si jistý, že se jedná o skrytou závadu, kterou jsem nebyl schopen při koupi zaznamenat. Tímto dopisem bych se rád s Vámi poradil jak postupovat dál a vše lidsky a slušně vyřešil s AUTODISKONT s.r.o. mimosoudní cestou. Hodnota tohoto plně pojízdného auta se pohybuje v rozmezí od 25-35.000,- tudíž pro mě nedává smysl auto opravovat a několikanásobně auto přeplatit. Moc děkuji za Vaši pomoc a budu se těšit na případnou spolupráci s Vámi. Hezký den. S pozdravem Vojtěch Švéd (tel.: ***)
Renault Kangoo 1,2, r.v.: 2002, VIN: ***
Má představa o vyřešení problému je buď:
A) úplná oprava skryté závady na vozidle na náklady prodávajícího
nebo
B) vrácení auta a následné vrácení peněz.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážený pane Švéde,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, Auto Diskont
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: