Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#77093Program NEO

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.06.2024, před 7 měsíci

Jindrich Mikulík

Znění stížnosti

Vážené dámy a pánové,

obracím se na Vás se stížností na obchod Alza.cz a jejich program NEO, který nabízí pronájem nových technických produktů.

Zapůjčil jsem si několik věcí. Na začátku jsem si na zkoušku pronajal hodinky s vědomím, že minimální doba pronájmu je 6 měsíců. Hodinky mi nevyhovovaly, a tak jsem je po uplynutí 6 měsíců vrátil. Vše proběhlo v pořádku a bez dodatečných nákladů.

Následně jsem si pronajal Apple tablet, abych vyzkoušel, zda má mít luxusní tablet význam, nebo zda stačí obyčejnější. Moje starší dcera maluje na tabletu. Na toto místo se ještě vrátím, protože se chci podělit o další zkušenost.

Moje šestiletá dcera onemocněla cukrovkou 1. typu. K sledování glykémie v aplikaci CamAps FX je potřeba mít Android mobil. My všichni máme Apple zařízení. Měl jsem informace, že za pár měsíců by mohla být aplikace CamAps FX dostupná i pro Apple mobily. Myslel jsem si, že je zbytečné kupovat nové mobily, a tak jsem zapůjčil 2 Androidy mobily od Alzy přes program NEO na půl roku (doufal jsem, že brzy bude k dispozici). Bohužel jeden mobil se ztratil (dcera musí mít mobil u sebe), druhý mobil má někdo, kdo bude hlídat, aby mohl sledovat glykémii na dálku. (při hypo může jít o smrt). Následkem ztráty jsme museli zaplatit v hodnotě 9 tisíc korun, i když hodnota mobilu tohoto typu byla v té době nižší. Neměl jsem slov. Platil jsem normálně vyšší než nový mobil.

Nyní se vracím k tabletu. Stalo se později, že tablet můj nejmladší 3-letý syn rozbil- jenom prasklý displej, tablet fungoval. V ceně pronájmu NEO je pojištění proti rozbití. Po mě chtěli zaplatit spoluúčast 10%, o čemž jsem předtím nevěděl. Moje chyba, že jsem nečetl podmínky. Hradil jsem 2 tisíce bez řečí. Poté jsem na prodejně řekl, že chci ukončit pronájem a očekával jsem, že to proběhne stejně hladce jako s hodinkami (žádné poplatky). Byl jsem zaskočen, když po mně chtěli zaplatit 9 tisíc korun odstupného. Za téměř dvouletý pronájem tabletu jsem zaplatil přes 17 tisíc korun, další 2 tisíce za spoluúčast při rozbití tablet, a nyní ještě dalších 9 tisíc, cca 30 tis. přitom pořád nic nevlastním. Nový a lepší tablet stojí jen cca 20 tis. Nic takového jsem nevěděl, pravděpodobně došlo ke změně obchodních podmínek. Jsem neslyšící a nepomohlo by mi, kdybych všechno prostudoval, protože mám bariéru s češtinou. Mým mateřským jazykem je znakový jazyk. Proto jsem požádal, abych nakonec neodstoupil (ještě v době, kdy byla lhůta pro odpověď, zda chci odstoupit a uhradit odstupné, nebo pokračovat s pronájmem) a pokračuji s pronájmem.

Komunikace s nimi je zdlouhavá a vyhýbavá. Je toho opravdu hodně, co jsem zde nepopsal a nevím už, co mám dělat. Prosím o pomoc. Není přece spravedlivé, že za rozbitý tablet včetně pojištění musím vybrat jiný produkt a tímto prodloužit pronájem o dalších 36 měsíců, čímž se dostávám do začarovaného kruhu, kdy musím neustále prodlužovat smlouvu a mohu se z toho vysvobodit pouze tím, že nějaký pronajatý produkt nechám 3 roky schovaný, aby se nerozbil, a pak ho vrátím nepoužitý. Forma placení odstupného je příliš vysoká. Když vše spočítám, vyjde mi to o 10 tisíc více, než kdybych si koupil nový tablet v době, kdy jsem si ho pronajal. A stále tablet nemám. Možná by bylo lepší kdybych prasklý tablet si nechal doma a v alza řekl, že jsem tablet ztratil. Vyjde to levnější.

Pomozte mi prosím z toho ven, alespoň kvůli mému handicapu a pro pomoc ostatním lidem, kteří se mohou dostat do stejné situace jako já. Chápu, že na pronájmu vydělávají, ale ne až tolik. Není to pro nás vůbec výhodné.

Děkuji za Vaši pomoc a pochopení.

S pozdravem,

Jindřich Mikulík


Produkt

Tablet ipad


Požadované řešení

Viz zpráva výše


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.7.2024 11:40, před 7 měsíci

Alza NEO je služba založená na měsíčních poplatcích, které zajistí členovi takového programu pravidelnou výměnu telefonu, tabletu či notebooku za nejnovější model. Členem programu se může stát spotřebitel i podnikatel. Obvykle u mobilního telefonu nebo wearables trvá taková smlouva 24 měsíců, v případě notebooků, tabletů a PC sestav trvá 36 měsíců, přičemž platí, že smlouva uzavřená na dobu určitou může být ukončena pouze z důvodů uvedených ve smlouvě dle podmínek společnosti Alza.cz a.s. (https://www.alza.cz/podminky-programu-alza-neo). Smlouvu na dobu neurčitou může člen vypovědět kdykoliv, a to prostřednictvím formuláře na https://www.alza.cz/neo a vrácením přístroje na zvolené pobočce, nebo po dohodě se společností Alza vrácením přístroje prostřednictvím doručovací služby nebo AlzaBoxu.

Ke ztrátě:
Dle podmínek programu NEO společnost Alza na každý přístroj poskytuje v rámci programu rozšířenou záruku, která pokrývá krádež a nahodilé rozbití přístroje. Tato rozšířená záruka se však mimo jiné nevztahuje na případ ztráty pronajatého přístroje.

Dle bodu 5.13. podmínek programu NEO "v případě, že se rozšířená záruka na vzniklou situaci nevztahuje, je Alza oprávněna požadovat po Členovi úhradu a Člen se zavazuje zaplatit buď zůstatkovou hodnotu Přístroje, nebo je-li možná oprava Přístroje, úhradu opravy Přístroje autorizovaným servisem."

Jak z obecně závazných právních předpisů, tak i z podmínek programu tedy plyne, že v případě ztráty pronajímané věci nese nájemce vzniklou škodu a je povinen ji hradit pronajímateli. Zůstatková hodnota se dle podmínek programu NEO "určuje tak, že se od hodnoty Přístroje uvedené na předávacím protokolu odečte 1,5 % z této hodnoty (včetně DPH) za každý započatý měsíc užívání Přístroje Členem."

K rozbitému tabletu:
Domníváme se, že se v tomto případě jednalo o případ, na který se rozšířená záruka programu nevztahovala (výčet případů, na které se záruka nevztahuje, je uveden v bodech 5.11. a 5.12. podmínek programu NEO). V takovém případě je společnost oprávněna požadovat po spotřebiteli úhradu opravy pronajaté věci, či zaplacení zůstatkové hodnoty přístroje.

Zároveň dle bodu 5.10. podmínek má společnost "v případě poskytnutí nového Přístroje v rámci této rozšířené záruky právo na manipulační poplatek ve výši 10 % ze zůstatkové hodnoty Přístroje, s čímž Člen výslovně souhlasí. Manipulační poplatek bude Členovi ze strany Alzy účtován v okamžiku předání nového Přístroje, splatnost tohoto poplatku je při převzetí nového Přístroje."

Pokud byl spotřebiteli poskytnut nový tablet v rámci již existující smlouvy, máme za to, že doba trvání smlouvy pokračuje, tedy nezačíná běžet znovu. Jestliže by však spotřebitel uzavřel smlouvu novou, poběží doba od počátku.

K ukončení smlouvy:
Dle bodu 6.3. a 6.4. podmínek programu NEO "Smlouva uzavřená na dobu určitou podle odst. 6.1. těchto Podmínek může být ukončena pouze z důvodů uvedených ve Smlouvě."

Dále je zde uvedeno, že "poplatek za členství se určuje podle doby trvání Smlouvy, Smlouvu proto není možné ukončit předčasně. Společnost Alza informuje Člena, že je otevřená dohodě o ukončení Smlouvy za podmínky, že Člen uhradí společnosti Alza náklady spojené s předčasným ukončením smlouvy, tzv. odstupné. Výši odstupného sdělí společnost Alza Členovi na požádání.

Odstupné se vypočítá jako rozdíl z poplatku za členství podle zkrácené doby trvání Smlouvy a již uhrazených členských poplatků.

V případě, že se Člen a společnost Alza dohodnou na předčasném ukončení Smlouvy podle odst. 6.3. (tato dohoda může být uzavřena i neformálně, např. prostřednictvím e-mailu nebo zákaznického účtu "Moje Alza"), zaniká Smlouva posledním dnem měsíce, v němž Člen zaplatil odstupné; do tohoto dne se také Člen zavazuje vrátit Alze Přístroj na zvolené pobočce, případně po dohodě se společností Alza také prostřednictvím doručovací Strana 9/13 služby nebo AlzaBoxu."

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.7.2024 16:30, před 7 měsíci

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ pro Vás ráda ověřím, ovšem požádám Vás o zaslání čísla objednávky, ke které se Vaše zpráva vztahuje. Případně mi prosím zašlete e-mailovou adresu, na kterou byla objednávka založená. Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2024 19:30, před 6 měsíci

Žádáme spotřebitele o doplnění společností požadovaných údajů či o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.9.2024 10:43, před 4 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.