Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Již po druhé zamítnutá reklamace na vozidle koupené 3.1.2024 na pobočce Znojmo. Po měsíci rozsvicena kontrolka motoru a zjištěn filtr DPF po smrti (v predavacim protokolu uvedeno, ale nikdo nic neříkal a my si nevšimli...později zjištěno, že tohle píšou automaticky u starších aut)
Nakonec i tak jsme dostali kompenzaci 20tis. Bohužel při opravě filtru zjištěno, že dávají vstriky špatné hodnoty a proto se zanesl. Po sundání hlavy motoru zjištěno spoustu dalších závad díky kterým bylo auto nepojizdne okolo 3 měsíců. Nutno podotknout, že při řešení reklamace filtru nám reklamační technik řekl přesně toto: Manžel mu rikal, že potřebujeme svolení od aaa auto, aby jsme mohli auto konečně spravit, jelikož reklamace u filtru byla zprvu zamítnutá(tento postup známe od carlife, kterou nabizeji) a reklamační technik nám řekl, ze oni nejsou carlife a na nic čekat nemusíme. Tudíž jsme zbylé vady na autě nechali opravit na své náklady a pak až šli reklamovat a to je asi ten kámen úrazu. Takže kvůli zaměstnanci aaa auto nemáme nárok na žádnou kompenzaci. Ještě bych chtěla dodat, že opravy auta se vyšplhaly na 135907,-Kč. Nastesti zakoupena od nich carlife nám zaplatila 50tis, ale i tak jsme museli že svého zaplatit 85907,-Kč.
Důvod zamítnutí, že je znemožněno předvést auto před opravou, aby bylo zjištěno, zda za vady zodpovidaji...no osobně si myslím, že po měsíci ježdění se asi koník sám neurve, vačky nevydřou atd...takže za vady určitě zodpovidaji. K reklamaci přiložené faktury i s fotografiemi rozebraneho auta!
VW Sharan 2.0TDI
Prvně jsme chtěli aspoň polovinu nákladů, ale po takovém jednání navrhuji, aby aaa auto zaplatila celou výši nákladů!
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že není třeba svolení či vyřízení reklamace k opravě vozidla, nemělo by následně dojít k zamítnutí reklamace z důvodu, že auto již bylo opraveno.
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážená paní Mlejnková,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byli kolegy již informováni. Dejte pak prosím vědět, jak jste byli spokojení.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.