Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
U společnosti Pokojíčky z Postýlkova (tehdy ještě pod názvem Postýlkov) jsem dne 21.9. objednala detskou postel, součástí objednávky byla i nálepka na zeď. Objednávka byla z mé strany ihned zaplacena. Dle nabídky na webových stránkách mělo dojít k dodání do Vánoc. Během podzimu jsem byla kontaktována, že dodání neproběhne buď vůbec nebo mi bude dodána část postele bez šuplíků, na což jsem přistoupila. Při dodání kromě šuplíků nebylo ovšem doručeno ani čelo postele a nálepka. Na dodání zbývající části jsme se dohodli na den 27.2., doručeny byly ovšem pouze šuplíky. Ze strany společnosti mi bylo řečeno, ať se připomenou, že nálepku zašlou a čelo dodají. Od té doby probíhala z mé strany častá urgence jak po telefonu (v období od dubna do současnosti cca 30 telefonátů, mailů). Ze strany společnosti Pokojíčky z Postýlkova mi byla v rámci každého hovoru přislíbena náprava v různých termínech a různými způsoby (nejdříve že nálepku zašlou zvlášť, pak současně s dodáním čela), pokaždé bylo slibováno dodání "příští týden", opětovně byly slibovany kontroly případu. K dodání čela došlo nakonec po mnoha urgencích až 5.6., nalepka byla dodána ve špatném dekoru. Od té doby je mi opět slibováno dodání nové, dosud,ani po devíti měsících tak nemám plně dodanou předem zaplacenou objednávku. Od kupní smlouvy odstupovat nechci. Mám za to, že společnost Pokojíčky z Postýlkova se dopouští úmyslně klamavého jednání vůči spotřebiteli, kdy inzeruje dodací lhůty, které zjevne dlouhodobě nedokáže plnit, dále pak inzeruje výhodné nabídky (např. jako v mém případě "nálepka zdarma k objednávce", které však neplní a dopouští se tak klamavé reklamy, za účelem získání zákazníka. Jako podvodné jednání pak spatřují také soustavnou a dlouhodobou lživou komunikaci. Nad rámec doplňuji, ze dle dostupných recenzí se s podobnými problémy potýká větší množství zákazníků, nejedná se tak zjevne o ojedinělé pochybení ale o vedení podnikani způsobem poškozujícím spotřebitele.
Dodání samolepky.
|
Tweet |
Nekalosoutěžní praktika konkrétně pak klamavá reklama je upravena v § 2977 občanského zákoníku. Zde je v odst. 2 písm. c) uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje.
Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.