Společnost


Rerum Finance, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#77108Neuznaný splátkový kalendář

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

18 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.06.2024, před 10 měsíci

Jaroslava Gažiová

Znění stížnosti

Dobrý den, brala jsem si u společnosti Rerum Finance úvěr, v té době jsem měla brigádu u jedné firmy a k tomu pobírala starobní důchod. Bohužel se člověk může ocitnout ze dne na den v těžké situaci a to se bohužel stalo i v mém případě. V práci mi bylo sděleno, že již nadále se mnou nepočítají a tudíž mi zůstal pouze starobní důchod, který je v mém případě 15.000kč, ze kterého nejsem schopna uhradit daný úvěr najednou. Je zde i možnost min. splátky, ale ta je vůči mému důchodu příliš vysoká. Rerum Finance jsem kontaktovala ještě před splatností s tím, do jaké situace jsem se dostala a zda by bylo možné se domluvit na splátkovém kalendáři. Vyhověno mi nebylo a já teď nevím co bych mohla dělat. Samozřejmě úvěr mám zájem uhradit. Počítám i s úroky, popřípadě se sankcemi. Vůbec jsem nepočítala s touto situací a ráda bych to vyřešila nějakým možným způsobem.


Produkt

Krátkodobý úvěr


Požadované řešení

Prosila bych o splátkový kalendář, abych vše srovnala.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2024 16:27, před 10 měsíci

Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitelka požádala o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude jí vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.

Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."

Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.7.2024 06:59, před 10 měsíci

Naše společnost poskytuje jednorázové půjčky krátkodobého charakteru se splatností 5 až 30 dní. Pro případ, že se klient dostane do situace, kdy není schopen ve smluveném termínu uhradit celou půjčku, může využít možnosti odkladu data splatnosti o dalších 30 dnů s tím, že uhradí pouze tzv. "minimální částku". V takovém případě je ale třeba počítat s tím, že budou nadále účtovány úroky za jistinu, která nebyla splacena. Jsme přesvědčení, že všechny podmínky uvádíme jasně a transparentně, každý zájemce o půjčku je s nimi seznámen ještě před uzavřením smlouvy a že ze strany naší společnosti nedošlo v tomto případě k žádnému pochybení. Přesto chápeme, že se naši klienti mohou dostat do nelehké životní situace a proto se vždy snažíme najít nějaké řešení. To se podařilo i v tomto případě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2024 07:47, před 10 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla výše uvedené potvrdit, případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
17.7.2024 10:53, před 10 měsíci


Jaroslava Gažiová

Hodnocení: