Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#7711Opakované odmítnutí zakoupeného zboží k reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 hodiny 11 minut

Detail stížnosti

Publikováno
08.09.2015, před 9 lety

Lubor Budinský

Znění stížnosti

2x jsem se pokusil reklamovat zakoupený mobilní telefon, dodal jsem záruční list a vytištěný email s výzvou k odběru objednaného zboží.


Požadované řešení

přijmutí zboží k reklamaci a její vyřešení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2015 13:58, před 9 lety

Za přijetí reklamace je třeba považovat právní úkon prodejce, kterým vezme na vědomí spotřebitelovo uplatnění odpovědnosti za vady. Správným adresátem reklamace je zásadně prodávající. Ten je povinen převzít zboží k reklamaci. Jedinou výjimkou je pouze situace uvedená v § 2172 občanského zákoníku, kdy prodávající v záručním listě určí jiného podnikatele (obvykle značkovou opravnu), který je povinen opravu provést namísto prodávajícího. Takto určený záruční servis je povinen kupující využít tehdy, jestliže je záruční servis umístěn v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším.

Pokud však není k provedení opravy určen záruční servis, je podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli své provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží. Tuto povinnost prodejce dozoruje Česká obchodní inspekce, která může za porušení § 19 zákona uložit pokutu podnikateli ve správním řízení na základě podaného podnětu spotřebitele.

Pro uplatnění reklamace u prodejce postačí jakkoli prokázat existenci záruky, tedy datum nákupu, skutečnost, že nákup byl uskutečněn u prodávajícího a délku záruční doby, neboť prodávající nemůže být povinen přijmout reklamaci výrobku, které sám neprodal. Je však nepřijatelné, aby se prodejce domáhal předložení konkrétního dokumentu a podmiňoval jeho předložením přijetí reklamace. K přijetí reklamace by měl postačovat jakýkoli důkaz o zakoupení výrobku u příslušného prodejce a o tom, že záruční doba ještě neskončila. Dokladem může být samotný účet, popřípadě svědectví důvěryhodné osoby.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se bohužel rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.

Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.