Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Při výběru zájezdu jsme se řídili popisem hotelu na webu CK s informací o pláži. Jaké bylo naše překvapení v destinaci, kdy popis pláže vůbec neodpovídal zmiňované specifikaci "písečné pláže". Šlo o hrubozrnný štěrk s kameny. Ihned jsme tuto disproporci nahlásili delegátce, která se zdráhala sepsat protokol, což je její povinností.
Po návratu z dovolené jsme si zaznamenali snímek obrazovky webstránky se specifikací pláže a sepsali reklamaci s 2xvideo+6xfoto pláže.
Obdrželi jsme dopis CK: Potvrzení o přijetí reklamace a její vyřízení.
V dopisu byla věta: Na pláži mohou být oblázky, mořské dno může být místy kamenité, doporučujeme obuv do vody.
Tato věta ale nebyla na webstránce v době podpisu Smlouvy, ani po našem návratu, ale až po naši reklamaci. Jde o ÚMYSLNÝ PODVOD CK retroaktivní manipulací obsahu webstránek.
Porovnáním webstránek před a po reklamaci v sekci Pláž je evidentní dopsání zmiňované věty. CK dodatečným připsáním dané věty z nás udělala hlupáky, kteří neumí číst.
Kréta, Hotel Aquila Rithymna Beach, kód HER2RIT, All Inclusive Premium, 3 osoby, Dvoulůžkový pokoj s výhledem do okolí s 1 přistýlkou, 12.7.2023-23.7.2023
Finanční kompenzace majetkové (3xboty do vody) a hlavně nemajetkové újmy
|
Tweet |
Podle § 2537 odst. 2 musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.
Vady zájezdu se zpravidla řeší přímo s delegátem, který je k dané destinaci či hotelu přidělen cestovní kanceláří. Pokud se však jednalo o vadu, kterou nebylo možné odstranit, je vhodné si od delegáta vyžádat písemné potvrzení, že náprava nebyla sjednána.
Spotřebitel může následně podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů.
Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.
Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas se vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, tak jak zde již bylo dle popisu stížnosti učiněno. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.