Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 9.5.2024 nám společnost Smartwings uznala kompenzaci za zrušený let a zaslala nám do emailu elektronické pokazy v celkové hodnotě 24.000 Kč, platné do 5/25. Obratem jsem společnosti odepsala, že tuto kompenzaci nepřijímám a to z toho důvodu, že lety vyhledávat neumím a jinak než cestovat přes CK kvůli nemocem nemůžeme. Přítel má částečný důchod a jsme v pokročilé věku, nehledě na to, že na další dovolenou našetřeno nemáme.
Od té doby se mnou nikdo nekomunikuje. Děkuji
Zrušení letu
Požaduji, aby nám společnost Smartwings vyhověla a vyrovnala se s námi finanční kompenzací formou převodu na účet.
|
Tweet |
Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Dle článku 7 odst. 3 téhož nařízení [v souvislosti s čl. 5 odst. 1 písm. c)] platí, že "náhrada škody uvedená v odstavci 1 se vyplatí hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami."
Situaci je vhodné nejdříve řešit s leteckým dopravcem prostřednictvím stížnosti. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví, letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Celý postup řešení stížnosti nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/.
Spotřebitel se může obrátit se vzniklou situací i na ombudsmana společnosti Smartwings, a.s., jestliže má pocit, že společnost reklamaci či jiné podání vyřídila nesprávně či nedostatečně. Více informací o této možnosti spotřebitel nalezne zde: https://www.smartwings.com/ombudsman.
Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.