Společnost


ModaOpava

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77145Nerespektuje požadavek na zrušení objednávky a vrácení platby do 20minut od zadání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2024, před 7 měsíci

Květuše Podrabská

Znění stížnosti

Bohužel jsem udělala objednávku ve spěchu. Při zadání mě překvapilo, že nebylo možno zadat zaslání zásilkovnou přesto, že bylo původně avizováno.
Platbu jsem zadala kartou, při zaplacení ale nebylo požadováno cvv a objednávka nebyla dokončena "standartně". Žádné poděkování za objednávku, ani rekapitulace přímo na stránkách. Rekapitulace přišla následně do e-mailu, kde jsem zjistila, že zboží bude doručeno na adresu trvalého bydliště, kde se nevyskytuji a ani jsem ji do objednávky nezadávala. Nejprve jsem zavolala do mé banky s dotazem, zda ještě mohu zabránit odeslání (v tu chvíli ještě) blokované, nezaúčtované transakce. Bylo mi sděleno, že teď už to není možné a je třeba řešit s obchodníkem. Vzhledem k tomu, že na společnost není uvedena nikde adresa ani telefonní číslo (jen nějaké velmi pochybné a to se na stránkách objevilo až po několika dnech), napsala jsem na uvedený e-mail info@modaopava.cz, že okamžitě ruším objednávku a požaduji vrácení nebo nepřevzetí platby. Podotýkám, že toto proběhlo max 20 minut po zadání této objednávky a odeslání platby. Reakcí na můj e-mail už byly pouze stejné strojové odpovědi, které absolutně nereagovaly na to, co jsem postupně odpovídala (nezdržuji se na uvedené adrese, těžko jste zboží odeslali 15min po zadání objednávky atd) a pokaždé znovu opakovala své požadavky. Navíc nejen z mailu info@modaopava.cz, ale i modaopava@gmail.com.
Cituji:
Ahoj Květa,

Nákupem u naší společnosti jste si skvěle vybrali, jsme rodinná firma a jsme tu, abychom udělali vše, co je v našich silách, abychom tuto situaci vyřešili. Děkujeme, že jste si u nás objednali, hodně to znamená!

Vezměte prosím na vědomí, že vaše objednávka již opustila naše zařízení a byla odeslána, nemůžeme vaši objednávku zrušit. Jakmile však dorazí, budete jej moci vrátit a vrátit peníze.

Děkuji mnohokrát za pochopení.

S přátelským pozdravem,
Moda Opava
Specialista zákaznické podpory


Produkt

Letní šaty s krátkým rukávem Borovicově zelená / 2XL 1 729,99


Požadované řešení

Zrušení objednávky, vrácení platby. Nemám jak si zboží převzít a ani ho nechci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2024 09:44, před 7 měsíci

Vzhledem k tomu, že e-shop (www.modaopava.cz) neobsahuje úplné obchodní podmínky, nevíme, s kým spotřebitel smlouvu uzavřel a vůči komu může nárokovat svá práva.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Odstoupení od smlouvy či reklamace se zásadně uplatňují vůči prodávajícímu. Pokud by spotřebitel uzavřel smlouvu se společností z Nizozemí či z Číny, bylo by možné po spotřebiteli požadovat zaslání zboží při odstoupení od smlouvy či reklamaci na adresu do zahraničí, jestliže by však byl spotřebitel o této skutečnosti předem informován či by mu to bylo zřejmé z podoby e-shopu. V případě, kdy se e-shop tváří jako český, máme za to, že možné vyžádání si zaslání zboží do ciziny je nepřiměřené.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a prověřili si e-shop, např. na určitých recenzních portálech.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback), jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU (v Nizozemí), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2024 17:33, před 5 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.